Ja, velodromen blev också mycket snabbare än vad vi trodde. Fast nu ska vi betänka att det bara blivit några få varv med ett par bilar. Fästet var dåligt och kopparen är inte riktigt renkörd.
Men den verkar faktiskt bli riktigt rolig att köra på. Ganska långsam och teknisk, fast med en hyfsad raka. Ungefär som förebilden, alltså.
Ett frågetecken är fortfarande de skarpaste kurvorna, där spåren går ihop.
Ge oss ett hundratal varv i ordentligt tempo så ska vi berätta hur det känns. På söndag lägger vi dessa varv, då vi rejsar på den!
1 Tolv meter vet jag inte att vi sagt.
Det borde vi inte gjort i alla fall.
Vi räknade nämligen med 19 när vi beställde koppartejpen. Vi ska mäta nån dag.
2 a Spåren är i knappaste laget. Men det funkar och vi har inte slipat upp dem egentligen. Slipandet måste till oavsett spårbredd, eftersom det kommer färg, lim och kanske en del annat i. Lite mer på marginalen ligger vi, men inte så det blev ett problem. När vi kommer ihåg ska vi undersöka om det går i en tredje klinga i sågen.
b Nja, inte särskilt. Totalt sett är det mycket enklare än att fräsa.