Marklands Raceway by Danno

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav ZeeJay 07 jul 2008, 18:16

Tjena Danno!

Hittade inte tråden med den Ferrarin som du gjorde i RedBull kostym ...men nu har SCX på gång att släppa den i samma livery..... :thumb: :thumb:

Bild
Bild
Bild
bilder från slotforum....

Fast din är ju snyggast as home made is best made!!
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav Danno 23 okt 2008, 21:05

Jaha, som ni kanske vet har marklands raceway varit helt nerplockad sen i våras..
Under sommarhalvåret spenderar jag all min tid (och pengar) på cykeltrial, och det blev ännu en hoj detta året :)

Bild


Men nu börjar mina tankar att bygga upp en ny bana!

Problemet denna gång är att jag inte kan använda hela rummet, utan jag hade tänkt att göra nåt som liknar ZJ's pineswamp raceway.. dvs en väggupphängd bana som kan fällas ner/upp.

Maximala ytan att bygga på är 285cm x 150cm.

Jag har suttit och pillat i ett par kvällar och kommit fram till 3 layouter, och en fjärde som egentligen bara är en liten variant.. Jag har bestämt mig för 4 spår och "8" form för att få alla spår lika långa. Även om jag skulle kunna få in mer bana på enbart 2 spår kör jag aldrig ensam, utan det är när vi är 3 eller fler som det körs bilbana här.

Den stora frågan är därmed, VILKEN av dessa 4 layouter skulle Ni välja att köra på, och om ni har tid att svara.. varför? :)
Det är tänkt att de ska köras medsols.. (och man startar nånstans nere i mitten på varje layout)

Själv gillar jag 1an och 2an bäst..

Bild

Bild

Bild

Bild

Ha det bra!
//Daniel
Användarvisningsbild
Danno
Mekaniker
 
Inlägg: 376
Blev medlem: 27 okt 2006, 23:26
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav JensaPson 23 okt 2008, 21:16

2:an ser bäst ut tycker jag!
Den är riktigt bra!
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav Nico 24 okt 2008, 11:21

4:an .... säger han som annars älskar hårnålar. Men med en så liten bana (no offense) tror jag det blir boring med tight innerkurva hela tiden. Fyran ser mer tilltalande och mjuk ut att köra när varvet är kort!

Men du, är fälgbanan borrad på cykeln?
Snygg hoj, svart med vilken färg som helst till är alltid snyggt!

/Nico

Ps. Precis som Calle säger, din egenlackade Ferrari är både snyggare o snabbare!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav Bilfrik 24 okt 2008, 13:37

Jag tycker att 1:an ser trevlig ut med lite längre rakor och den fina långa kurvan samt hyfsat lika spår.

Men jag tror nog att jag hade byggt alla fyra alternativen på golvet och provkört lite för att se vilken som käns skönast. B-|
Om du tror att du kan eller inte kan så har du troligtvis rätt
sitat " Henry Ford "
Användarvisningsbild
Bilfrik
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 03 jul 2007, 14:04
Ort: Falköping

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav Danno 24 okt 2008, 18:26

Nico jag tror du kan ha helt rätt där faktiskt!
Kan nog kännas trist att alltid ha R1 innerst.. Jag får ta bilfriks råd och bygga upp dem på golvet och testa lite kanske :)


Japp det är borrade fälgar, allt för att spara vikt. Så det är fälgbanden man ser i de små hålen. Bakhjulet är det som får ta allt stryk, så den är dubbelbottnad och rejäl. 2009'orna har fyrkantiga och större hål på framfälgarna, undrar hur många gram man kan spara på det hehe. Hela hojjen väger ca 9.5 kg, men men nästa säsong tänkte jag byta maxxis bakhjulet som har en vikt på 1300gram, till ett schwalbe som väger 650gram.. det blir nog kanon! :D
Överdriven info är att det tar 40 minuter för cnc maskinen att borra de där hålen i en fäl! Helt sjukt lång tid tycker jag :)
Användarvisningsbild
Danno
Mekaniker
 
Inlägg: 376
Blev medlem: 27 okt 2006, 23:26
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav ZeeJay 24 okt 2008, 19:47

Danno skrev:Nico jag tror du kan ha helt rätt där faktiskt!
Kan nog kännas trist att alltid ha R1 innerst.. Jag får ta bilfriks råd och bygga upp dem på golvet och testa lite kanske :)


Japp det är borrade fälgar, allt för att spara vikt. Så det är fälgbanden man ser i de små hålen. Bakhjulet är det som får ta allt stryk, så den är dubbelbottnad och rejäl. 2009'orna har fyrkantiga och större hål på framfälgarna, undrar hur många gram man kan spara på det hehe. Hela hojjen väger ca 9.5 kg, men men nästa säsong tänkte jag byta maxxis bakhjulet som har en vikt på 1300gram, till ett schwalbe som väger 650gram.. det blir nog kanon! :D
Överdriven info är att det tar 40 minuter för cnc maskinen att borra de där hålen i en fäl! Helt sjukt lång tid tycker jag :)


Tjaba Danno!

Ser kanoners ut med bana på G igen på Marklands RaceWay!! :thumb: :thumb:

Jag gillar 2:an gott men tror precis som Nico & Bilfrik att med liten yta och tight rejsing så blir det tufft nog med de kurvor som finns på 4:an....testa du o bygg upp först och kör alla 4 spår på respektive layout så ger det sig nog fort vilken som passar bäst...

Men du mannen.....måste svida i mörkrummet om man dippar ner bakdelen ....de e ju ingen sadel på schabraket?? :-? :-? 8-o 8-o 8-o

;-) :D
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Marklands Raceway by Danno

Inläggav largasso 25 okt 2008, 03:15

Me go for 3:an men håller med Bilfrik eftersom banorna är "små"
Bygg dom och känn efter, hur skulle du kunna låta bli ?
:thumb: :thumb: :thumb:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 85 gäster