Det var viktigt att behålla orginalinredningen, därför blev det en slot.it Flat-6 motor och offset krondrev, för att få ner hela drivlinan närmare marken. Dessutom höjde jag bakaxeln lite mer mot kardanen än vad Slot.it rekomenderar, snarare drygt 1,5mm istället för 1mm. Det blev lite för låg bak med Slot.it däck så jag valde Sloters backdäck för Lola/Ferrari istället. Resultatet blev ca 2mm markfrigång och ett jädra bra fäste.
Fram fick jag återigen användning för Fly's stubbaxlar, de sitter som gjutna i 1/8" mässingsrör.
Jag har lagt stor möda på lackeringen men framför allt Bare metal foil på alla lister (även i inredningen). Det är första gången jag använder Bare metal foil och det blev mycket "gör och gör om". Men resultatet är helt oslagbart.
Mycket av resultatet beror på sufrande och studerande av bilder på riktiga bilar, både ombygda och orginal.
Det enda jag tycker sket sej är färgen på mattorna de fick inte tillräckligt mycket blått i för att helt lira med lackeringen, men det ser värre ut på bilderna än i verkligheten.
Hela projektet har varit lite att teva sej fram och se vart det skulle landa, men det har varit roligt hela tiden och resultatet blev över förväntan.
Sailor