Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Lunkan 08 mar 2009, 13:08

Så är det, man gör det man klarar av... vårt mål är ju ändå att träffas och ha kul. Det kommer alltid finnas någon som är snabbare, byggare snyggare, bygger klart först, bygger klart sist, bygger klart natten innan ( Kihlén :D )... det viktigaste är ju ATT man gör något som har ett socialt gemensamt mål. De bilar som kommer mönstras på Skarpnäcksloppet kommer alla att ha dessa olika kvalitéer, det fina i kråksången är att det kommer att bjudas på en massa skalamodeller av bilar som i verkligheten fascinerat oss alla!... så nog tror jag vi kommer fascineras av det vi åstadkommit och med viss respekt för varandras skönheter kommer tävlingarna bli lika fascinernande som bilarna i sig...

Och, alla bilar som är med kommer dessutom skrivas in i historieböckerna för att ha deltagit i Skandinaviens första SlotZ ochh SSC race... bara en sån sak...

/ Lunkan
Lunkan
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 16 dec 2008, 13:35
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Modellpularn 08 mar 2009, 17:11

Lunkan skrev:Så är det, man gör det man klarar av... vårt mål är ju ändå att träffas och ha kul. Det kommer alltid finnas någon som är snabbare, byggare snyggare, bygger klart först, bygger klart sist, bygger klart natten innan ( Kihlén :D )... det viktigaste är ju ATT man gör något som har ett socialt gemensamt mål. De bilar som kommer mönstras på Skarpnäcksloppet kommer alla att ha dessa olika kvalitéer, det fina i kråksången är att det kommer att bjudas på en massa skalamodeller av bilar som i verkligheten fascinerat oss alla!... så nog tror jag vi kommer fascineras av det vi åstadkommit och med viss respekt för varandras skönheter kommer tävlingarna bli lika fascinernande som bilarna i sig...

Och, alla bilar som är med kommer dessutom skrivas in i historieböckerna för att ha deltagit i Skandinaviens första SlotZ ochh SSC race... bara en sån sak...

/ Lunkan

Åja, jag ska nog försöka va klar lite tidigare än så....
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Nic 08 mar 2009, 19:37

Modellpularn skrev:Åja, jag ska nog försöka va klar lite tidigare än så....


Jojo. Försöka var ordet.. :sceptic:
Användarvisningsbild
Nic
Mekaniker
 
Inlägg: 367
Blev medlem: 22 nov 2005, 17:55
Ort: Rångsta City
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Svänn 08 mar 2009, 20:25

Det löper på i Lotusstallet. Nu är den primad, vattenslipad o lackad. Passade på att ta upp hål för fram- o baklampor. Tänkte sätta in lysdioder där men vet inte om det hinner bli kopplat o klart till dagen D. Eftersom det är ett brittiskt stall vana vid dimma, regn o elände får det nog bli gula lysdioder.
Det är problem på förarfronten också. Guuben som föddes till att ratta calimaron börjar nu tjata om att han ska köra Lotusen istället. Jag har sagt till honom att hans armvinklar inte alls passar i Lotusen och att jag måste bryta båda armarna på honom om han ska kunna sitta där. Nu har han surnat till o går omkring å snackar en massa skit på stan om att jag ändå inte kommer att hinna bygga en gubbe till och att han ska köra bägge.... :cuckoo:
Dessutom började han klaga på att Subaru 1/32-stolen som var tänkt till Lotusen var för smal o hade för dålig skålning så den blev jag tvungen att bygga om. >:-S

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu har jag ett par funderingar med Lotusen... Det lyser lite ljust i kaross- o dörrskarvar. Verkar som att färgen inte sjunkit ner där ordentligt. Kanske jag ska prova att fylla i lite svart färg där med en pyttepensel, men risken är att det inte blir bra. :-?
Lite gula fält skulle oxå jag vilja ha, men samma där... är rädd att det inte blir bra efter maskeringstejpen osv. Kanske det bästa vore att låta den vara som den är men det är inte lika kul. Vill nog försöka mig på lite gult. B-|
Taneaun etc ska målas oxå. Börjar kännas som evighetsprojekt dessa.
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Modellpularn 08 mar 2009, 23:05

Wow, här går det undan! Va snygg den blev! Du kan ju testa med lite mörkgrön blandat med svart, att fylla i skarvar med. Bara svart blir för mycket, t.ex på en vit kaross. Det ser klart onaturligt ut.
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav ZeeJay 09 mar 2009, 22:43

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Detta är ju underbart kul med all skaparglädje som SKarpnäcksloppet har lockat fram ur oss alla...!! :thumb: :thumb:

Snygg lack Svänn...mycket fin finish...me like!!

Gult vore riktigt hot hot på den...så låt den torka ordentligt först...sen lägg på lite snyggt gult på racing green!! :beer: :beer: :beer:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Svänn 12 mar 2009, 00:20

Så var man efter mycket strul, klantighet o total omlack tillbaka på ruta #4 med Camaron igen. :red:
Mycket jobb för så lite, men nu har jag i alla fall fått markiserna över bakhjulen som jag vill ha dom. Av någon anledning som så här i efterhand kan verka svår att förstå gjorde jag ju inget åt de främre hjulhusen. Det hade förmodligen hjälpt upp både utseende och vägsäkerhet. Tanken slog mig inte förrän jag satt o tittade på dessa kort, men är man 50+ så är man. :beer:
Nu kan jag inte göra så mycket mer åt denna förrän Herrn Bögendörfer på Schmidbauer behagar skicka de axlar, fälgar o däck jag beställde för nån månad sedan. Törs inte bygga inredningen förrän jag ser vart allt hamnar.

Bild
Bild
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Jormungandr 12 mar 2009, 01:55

Mycket snyggt bygge! kul att se hur det växer fram så sakteliga =)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Modellpularn 12 mar 2009, 07:42

Med färg på igen så ser dina skärmbreddare jäkligt snygga ut! :thumb: Jag har ett objekt av en sån där Camaro, undrar om man på kul skulle hänga på dom där andra breddarna jag visade vid min 67:a.
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Svänn 12 mar 2009, 10:42

Jag har ett objekt av en sån där Camaro, undrar om man på kul skulle hänga på dom där andra breddarna jag visade vid min 67:a.

Ja så klart... bara att fläska på! Bild

Det är mycket man ser i efterhand...jag skulle ha tagit bort spoilern bak samtidigt. Den hade fått en mycket snyggare linje då.
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav ZeeJay 12 mar 2009, 12:56

Jo...men spoilern behövs ju för väghållningen ju.... ;-)

Kanonfin Svänn!! Blev sugen på en jänkare själv så igår på väg hem från Oslo så svängde jag in på Lek & Hobby i Kungälv...japp..de hade en Shelby Mustang GT 350 H hemma...så nu kan en äldre variant av Ellinor påbörjas...;-)

Fast först klart med Ferrarisarna.....

Hur kommer du att dekala bilen sen med nummer och annat ?

Tjing

ZJ
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Svänn 12 mar 2009, 14:25

Det blir nog inte fler dekaler än de som sitter på nu, de har jag lackat in.
Startnr på sidorna måste man nog ha. Hade tänkt mig #8... Har beställt nuffror i nån sorts vinyl från Jelclaws som enligt reklamen ska vara väldigt bra.

Jo just det.... jag förreggade den i morse o fick ut nya skyltar..
Så här på lite närmare håll kan man även se sviter efter tidigare banracingliv och lite bristande förarbete... :D
Lyktglasen är original.... Lämplig betraktningsvinkel på nära håll kan vara 180 grader.

Bild
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Svänn 12 mar 2009, 14:30

350 Musse blir bra ZeeJay! Ska du Elinordesign på den?
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav ZeeJay 12 mar 2009, 16:13

Svänn skrev:350 Musse blir bra ZeeJay! Ska du Elinordesign på den?



Vet ej men lutar åt det hållet....kolalr just nu runt lite på om några Mussar kutade runt på amerikanska banor och hur de då såg ut i livery på 60-talet....

Måste dock få fatt på nya fälgar då bredden jag har är för fet...går inte in under karossen... :-x

Najs reg nummer Svänn....blir allt man ser av den bilen på banan förmodar jag...hehe... :thumb: :thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Bil(ar) - Svänns Skarpnäckare

Inläggav Lunkan 12 mar 2009, 16:16

:blueflag:
Lunkan
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 16 dec 2008, 13:35
Klubb: Stockholm Slotcar Club

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster

cron