Kan skriva några rader om denna fantastiska mackapär också.

Införskaffandet av denna känns så här i efterhand mycket lyckat och som ett naturligt led i nån sorts fördjupning av hobbyn. Inställningsmöjligheterna har ökat körbarheten i alla bilar och behållningen av en stund vid banan har ökat. Använder mig av mode 2 i linjärt läge. I detta läge använder man curve-ratten att reglera max volten ut till spåret. För mig har detta inneburit att alla tankar på behov av en ställbar transformator har försvunnit. Skall jag köra Ninco Classic drar jag ner ratten och körningen blir mjuk och fin, skall jag köra en SCX vrider jag upp den på max och eventuell slöhet försvinner. Likaså bromsratten gör stor skillnad tycker jag. Kör jag en SCX med stark bromseffekt i motorn vrider jag ner till nästan nolläge, medan om jag kör en Scalextric maxar jag bromseffekten. I båda fallen jämnar de ut de olika bilarna/märkenas olikheter.
Likaså speed-ratten är mycket användbar då den ju reglerar hur känslig gasen är, eller hur snabbt maxeffekten kommer. Även här känner jag stor skillnad från bil till bil och man kan verkligen finlira. Den ända ratten jag inte märker av så mycket är den s k anti-spinn funktionen, den får mest stå i mittenläget.
Det enda jag inte gillar med handtaget är nåt som jag läst flera andra klaga på och det är att avtryckaren känns lite lätt. Sedan tycker jag det kan upplevas som att plasten är lite billig och jag hade gärna sett att rattarna hade haft ett hack och lite mer motstånd mellan varje läge. Mer en fråga om upplevd kvalitet, funktionen är det som sagt inget fel på.