nytt banbygge

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

nytt banbygge

Inläggav kimpen 24 jan 2011, 16:17

Plockade ner min gammla scalextric classic bana från vinden för ett taggsen som. fick banan i julklapp för kannse 10år sen. plockade up den gick fin fint i typ en månad sen började ström kenan att glappa och la till slut av helt. så nu efter en månads takskotning så har jag presis beställt ett startpaket från scx och en pastrana impreza från avant. så att körningen kan på börjas igen kommer läga up bilder med tiden.
kimpen
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 nov 2010, 20:05
Ort: västervik

Re: nytt banbygge

Inläggav kimpen 24 jan 2011, 16:40

tänkte förtydliga lite vad min första bana var för något. mins inte vad den hette men var en åtta i rally stuk med classic skenor med bilarna subaru impreza GT WRC(den första impreza innan dom började heta WRX STI) och en toyota Corolla WRC. och sen en del andra bandelar som var begangnade.
togg fram banan när min lillebrorsa fick en biltema bana i födelsedags present. Då kunde jag inte hålla mej längre så det blev bara fram förstoringsglaset och börja leta engelsk plast i huset :)
kimpen
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 nov 2010, 20:05
Ort: västervik

Re: nytt banbygge

Inläggav kimpen 25 jan 2011, 12:54

här kommer liter bilder på bilar och banplanering

min senaste bil julklapp
Bild


mini cooper och opel calibra
Bild


och sen min ögonsten (min första bil med lyktor) jaguar XJ220
Bild




och så bandesignen det som är mellan dom 2 röda strecken är kommande har förut kört med en likadan hårnål där som det är längs ner efter startrakan.
Bild


så vad tycks? har även lite andra bilar som mer eller mindre slut som jag har som lite test maskiner.
kimpen
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 nov 2010, 20:05
Ort: västervik

Re: nytt banbygge

Inläggav kimpen 29 jan 2011, 17:00

grejerna är hemkomna och funkar finfint ska ta bilder senare i veckan
kimpen
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 nov 2010, 20:05
Ort: västervik

Re: nytt banbygge

Inläggav kimpen 29 jan 2011, 22:09

här kommer lite mer bilder.

banan jag har den på golvet så länge kommer nog bli lite annat när jag flyttar hemifrån i april-maj
Bild

en liten del av banan kom inte med på grund av dålig fotograf :cuckoo:
Bild

dom nya bilarna blev positivt överraskad av SCX bilarna i finish och gång.
Pastrana imprezan var är redigt grym att köra synd bara att det är en amerikansk flaga på Edström (kartläsaren) med tanke på han är svenskfödd.
Bild
kimpen
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 nov 2010, 20:05
Ort: västervik


Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 83 gäster