Vet inte om du har hjärnsläpp, det har vi väl alla lite till mans vardagligen.
Men i alla fall, vad är det du exakt vill? Du vill köra andra hållet eller? Och PB'n skall ändå vara vänd med inkopplingen mot föraren?
Ja då får du skruva upp, löda loss, och ändra polariteten.
Eller är det så att du har
två PB' och du vill kunna köra andra hållet med den ena? Koppla in båda PB'na då, efter varann, men den ena har du då som sagt modifierat genom att vända polariteten på. Så får du switcha över dina trafos från den ena (medurs) PB'n till den moddade, det körtillfälle ni vill köra andra hållet.
Själv kör jag fyrspårigt och ville ha en trafo per spår, så jag ville inte ha den där skenan som Sport har som medger fyrspårskörning, utan jag ville använda
två PB och fyra trafos, så jag polvände ena PB'n, och vände den bakofram (d.v.s inkopplingspluggarna vända inåt banan) och följden av det blir ju att jag kör fyra spår medurs.
Rättvänd PB i standardskick = medurs
Bakvänd PB som är polvänd = medurs
Vill du krånga till det så kan du ju köra AutoArts bilar, de har switch undertill för att vända polariteten i bilen. Då kan du köra moturs på bakvänd PB som dessutom polvänts.
Säg till om det blev rörigt nog, annars kan jag försöka röra till det lite mer.
/Sb.
Der Bär mit Das Auto.