Hmm....håller inte helt med Manley att där satt den om jag kollar in delarna i detalj.
Just att ha en spårväxel precis efter en kurva är ingen höjdare då det är svårt att tajma det med knapptryckning och att byta direkt inpå en kurva...hellre en bit raka först...sen växelspår...
Likadant med den som är precis efter en dubbel R1 kommer....då har bilen dessutom låg fart och skall du då växla för att sen få upp fart....tja kan ju vara en idé men jag är lite traditionell med att man återigen måste "göra" klart kurvan för att sen kliva in i nästa moment...växlingen.
Jag har funnit det - tråkigt men sant - lättast att försöka ha växlarna ibland nästan mitt på en raksträcka....då kan man ta vara på kurvan först på bästa sätt för att sen taktiskt byta spår och ändå komma rätt i bromspunkten inför nästa kurva.
För att vara ytterligare lite petig...
så skulle jag även flytta depån närmare till vänster i bild mot PB:n så att inte bron skymmer där växlingen ska ske innan du ska in i depån..lätt annars att missa pitstop....å soppatorsk vill ingen ha...
Annars ser det ut som en kul och framför allt snabb design med mycket raksträckor och nån tvär hårnål för att bryta upp tempot lite...passar den digitala körstilen att vässa runt på ...att köra digitalt är annorlunda än analogt...även att designmässigt få ut mest av banan gör det helt annorlunda mot när man tänker sig saker i analogt sätt med racing.
Digitalt erbjuder en helt annan typ av körstil och planering av körningen.
En fråga - Ska du lyfta upp den bakersta (högst upp i bild) raksträckan så den ligger lite i nivå högre än den som går parallellt innanför?
Vore fräckt med en nivåskillnad coh gör att du kan få in en fin bergssida eller annan form av scenery.
Hur som haver - Lycka till och kommer att med intresse följa ditt bygge!!