Trevliga HO-bilar

Här diskuteras H0, 1:43, Tyco, Faller AMS, Aurora, Tomy A/FX m. fl.

Trevliga HO-bilar

Inläggav Marsupilami 16 sep 2008, 15:31

Funderar starkt på att bygga mig en liten fast HO-bana i hobbyrummet. Ett litet projekt att pilla med, prova lite terrängbyggande osv. Lutar åt en Tycobas, då det verkar finnas gott om billiga delar till denna i vårt avlånga land.

Till denna bana vill jag givetvis ha några snygga modeller och spontant känner jag att någon Tomy GT40, Chaparall, Shelby Daytona osv. hade passat perfekt. Hur är dessa att köra? Vad jag förstår så har de väldigt mycket magnetkraft. Går det att ordna upp på ett någorlunda enkelt sätt?

Några andra tips på bilar som kan vara lämpliga för någon som gillar klassiska racingbilar som inte går som på räls?

Kör i normala fall 1:32 på en 30m digtalbana och är allergisk mot magnetracers - mest så ni vet vad jag är van vid och tycker är kul..
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Re: Trevliga HO-bilar

Inläggav GranTurismo 16 sep 2008, 19:37

Auroras Magnatractionbilar har trots sitt namn ingen direkt magnetkraft. De sladdar fint och är riktigt roliga. Jag tror att det är Autoworld som idag gör HO-bilar med samma chassi. Både nya och gamla brukar ses på Tradera har jag sett.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Småskaliga bilbanor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster

cron