Verkligt medlemsantal

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Verkligt medlemsantal

Inläggav GranTurismo 06 mar 2009, 17:26

Såg att forumet idag har 1006 medlemmar. Lite intressant skulle vara att veta hur många medlemmar forumet EGENTLIGEN har. Med detta menar jag sådana som loggar in regelbundet, skriver och läser inlägg. Kan det var 200, 300?

Vet ej om det är en känslig grej, men kan det inte vara läge att rensa i medlemslistan? Jag tror knappast att någon som inte gjort ett endaste inlägg sedan 2004 (och då bara gjort ett enda) skulle bli upprörd om han fann att hans konto raderats.

Personligen tycker jag att konton som det inte loggats in på sedan mer än ett år inte skall finnas få finnas kvar och tas bort. Notera att jag skriver logga in på, inte skriva inlägg för man skall inte bli utkastad bara för att man inte är någon åsiktsspruta. På så vis får man en mer up to date medlemsförteckning och det är väl inget sjävändamål att forumet skall ha så många registrerade medlemmar som möjligt, eller hur?

Vad tycker admin och ni andra?

GT
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Verkligt medlemsantal

Inläggav Aramis 07 mar 2009, 13:08

Jag har faktiskt grunnat på samma sak vid ett flertal tillfällen. Vet att det är en massa spambotar som
tar sig in och registrerar sig som medlem på andra forum men hur är det här egentligen?
Verkar vara rättså förskonade från spam...

Annars håller jag med dig till 100%!! :thumb: :thumb: :thumb:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Verkligt medlemsantal

Inläggav Heureux 07 mar 2009, 16:23

Forumet har ca 300-400 aktiva inloggade medlemmar om man ser över några månaders tid.
Vi har hittills inte gjort några större utrensningar av icke aktiva medlemmar men det är mycket möjligt att vi kommer göra det framöver.

Aramis skrev:Vet att det är en massa spambotar som tar sig in och registrerar sig som medlem på andra forum men hur är det här egentligen?

Tidigare drabbades vi ganska ofta av spambots men med den mjukvara vi använder nu så är det inga större problem att hålla dom ute. Medlemslistan ska vara helt ren från botar.
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster

cron