Problem med nya inlägg m.m.

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Problem med nya inlägg m.m.

Inläggav Heureux 06 feb 2006, 22:51

Ravajack skrev:1. Startsidan rapporterar inga nya inlägg sedan förra veckan.
Trots detta finns det nya inlägg "bakom fasaden"...
Det vanligaste felet när nya inlägg inte rapporteras på förstasidan är att något är fel med weblässarens cookies. Att rensa dom brukar lösa problemet. Återstår problemet så rapportera det så ska jag se vilka ytterligare orsaker det kan bero på.

Ravajack skrev:2. Jag kan SVARA med inlägg i redan befintliga trådar,
även om den funktionen tyx lite darrig. Dubbla inlägg här om dagen, vilket även Ghost råkat ut för
Har själv inte upplevt problemet med dubbla inlägg men det vanligaste felet är att man klickar på "Skicka" knappen mer än en gång.

Ravajack skrev:3. Jag kan INTE börja en ny tråd. Skicka-knappen "biter" inte, istället dyker ett felmeddelande upp:

[Skärmbump]

Detta meddelande dök f ö upp första gången i samband med de dubbla inläggen. Fenomenet är ej isolerat till PC. även Mac drabbad. Kan det möjligen relateras till Firefox?
Det var relaterat till ett databas fel på forumets server som vi nu har åtgärdat. Förhoppningsvis var det en engångsföretelse. Om det återkommer igen så rapportera gärna felet via mail (webmaster(at)bilbaneforumet.se).
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm

Inläggav Storabjörnen 07 feb 2006, 00:33

Allt funkar fint här nu. Inga cookies rensade, inte bytt webbläsare. Men allt funkar. :)

Bra jobbat!

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 35 gäster