Fallerfreak skrev:OK Wiking
Då kan du detaljstudera Grunsatserna på hemsidan och se vilken version det var
Jag gissar på 2.an
Själv startade jag med en 4004 inhandlad för egna sparpengar 1965
Troligt vis var det den lådan men jag får detta inte att stämma ändå, i min låda låg en Mescedes 300 cab Turkos dvs den breda modellen och någon Opel var det inte alls i den lådan utan en Svart Cadillac Coupé med vitt tak kollar man noga på bilderna blir man ännu mer fundersam då kartongens insida ej visar någon Opel Diplomat vilket vore logiskt i den 2:a varianten väl?
Vidare är jag fundersam om min låda möjligen kunde vara av den första varianten då Mescedes 300 cabben låg där istället för Mercedes 220 SE den första 300:an var ju mycket kortlivad i produktionen och försvann redan 1965 väl?Dess utom fick ingen av efter följarna samma turkosa kulör... Sedan funderar jag varför ingen av Cadillac modellerna och Diplomaten finns avbildade på lockets insida?
Detta gör mig mycket fundersam hur fabriken hanterade förpackningen av dessa lådor, det är ju en sak att man levererade olika insatser genom åren vilket var naturligt då kör reglage och tillbehör varierat naturligt är också boxartens förändringar men bilarna som hamnade i lådorna var nog inte 100% identiskt genom åren tror jag?
Självklart är allt detta rena spekulationer från min sida det enda jag är säker på är bilarna som var med och körkontrollerna var 4030
// Wiking