Hej,
Det är 19,5x8 mm du ska ha.
Mjukaste sorten NSR Ultragrip 40-5249:
https://www.slotcar4fun.se/product/nsr-tyre-ultragrip-195-x-8-mm-for-abarth-500-asseto-corseStandard som den levereras med NSR Supergrip 5248:
https://www.slotcar4fun.se/product/nsr-tyre-supergrip-195-x-8-mm-for-abarth-500-asseto-corse Roliga bilar som vi i klubben Tjockholt Racing Society har som tävlingsklass NSR Hot Hatch. Vi kör med supergrip på Scalextric sport bana.
Har gjort som det står i NSR reglerna när det gäller vikt, för att få lite mer grepp. Bilarna är ganska "tipp-vänliga" när man trycker på.
NSR´s egna regler för Abarth 500 säger att det ska placeras två vikter på vardera sida av chassit. Dessa ska vara av måttet 35x5 mm och med 2 mm bly. Detta ger en vikt av 8 g i en Abarth, en ganska lagom viktning. Bilen blir ganska stabil i mitt tycke med detta.
Fundera även på att sätta dit fjädring på bilen. Jag körde min i helgen på Polly Raceway, det är Ninco och den gick bra. Hade Supergrip på och sedan främsta skruven i fjädersatsen helt dragen, sedan de två på sida två ut från åtdraget.
Fjädrar medium:
https://www.slotcar4fun.se/product/nsr-medium-suspension-kit-new-cups-new-screws
Garaget börjar bli fullt, mina favoriter är NSR GT3 bilar och Abarth. Slot.it Alfa 155 & Calibra DTM och Grupp C jaggan slik cut.