Carrera Evolution

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Carrera Evolution

Inläggav Mannsson 29 dec 2019, 11:44

Hej!

Jag är helt ny på det här med bilbana, jag köpte en bana åt min grabb och insåg ganska direkt att banan är svinliten! Nu vill jag utöka.
Har ni nå tips om vart man köper grejer enklast? Har kollat Conrad och Computersalg men allt verkar vara slut och långa leveranstider. 50-60 dagar på Conrad och de andra stället kunde inte ens svara på när..

Beställa från Tyskland och Usa verkar onödigt, i alla fall i detta skede.
Har ni några tips tar jag varmt emot dem.

Med vänlig hälsning, M
Mannsson
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 dec 2019, 01:19

Re: Carrera Evolution

Inläggav GranTurismo 29 dec 2019, 20:39

Sverige är lite av ett U-land när det kommer till bilbana. Det är ett begränsat utbud och inte alltid lätt att hitta det man vill ha.

Om du ska ha Carrera rekommenderar jag ändå Tyskland. Kolla t.ex. slotfun.de, de har ett stort Carrerautbud av både bilar och bandelar till bra priser. Det är inte ett dugg krångligare än att handla i Sverige. Jag har beställt där många gånger och brukar ha grejerna inom 3-4 dagar. De ha enhetspris på frakt på 15 euro så det lönar sig att handla mer, kommer du över 250 euro blir det bara 5 euro i frakt.

Lycka till!
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 76 gäster