Handkontroll, hjälp!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Handkontroll, hjälp!

Inläggav Patrikh 20 apr 2018, 14:29

Hej, undrar om någon kan hjälpa mig då jag är ny på sånt här, har en handkontroll till en bilbana 1:43 super racing 3800 som har hängt sig på full gas. Och jag antar att det är att köpa ny som gäller, alternativt köpa någon ny del. Problemet är att jag inte kan hitta en kontroll till denna bana någonstans, finns det kontroll från någon annan bana som passar?Det är säkert jag som inte letar på rätt ställen men min fråga till er experter är, har ni eller vet ni någon återförsäljare som har dessa till salu?
Patrikh
Nykomling
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 mar 2018, 15:36

Re: Handkontroll, hjälp!

Inläggav Lasp 20 apr 2018, 16:40

Välkommen till forumet. Börja med att montera isär handtaget. Det är oftast ett öppet trådlindat motstånd som en visare (fingeravtryckaren) rör si mot. Det begränsar matningen till banan. Annars köper du motsvarande på Tradera och har en supersuperlång bana. Det blir roligare då.
Det är det enklaste du kan komma undan med.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Handkontroll, hjälp!

Inläggav Patrikh 21 apr 2018, 01:51

Hej och tack för svaret. Det var som jag tänkte då. Men ska öppna och kolla i den och se om jag kan lösa det.
Patrikh
Nykomling
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 mar 2018, 15:36


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster