Laga eller skrota F1 bilarna?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Laga eller skrota F1 bilarna?

Inläggav Vega 30 dec 2017, 19:15

Hej,
Kidsen har kört sönder båda F1 bilarna nu på samma ställe. Detta finns inte som reservdel va? Jag har inte hittat någon iaf.
Om de ska "skrotas" vad ska jag spara från dem tro?

Tack på förhand och Gott Nytt! :)

Bild
Bild
Nybörjare som är på gång...
Vega
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 01 jan 2009, 22:21
Ort: Heby

Re: Laga eller skrota F1 bilarna?

Inläggav Ekis 31 dec 2017, 11:40

Syns lite dåligt men det är väl fästet till släpskon som är trasigt? Har du dom trasiga bitarna kvar? Lagade med superlim och flytande plast från biltema på en av mina bilar och det funkar. Annars finns det kanske nya chassin att köpa.
Ekis
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 apr 2012, 17:03

Re: Laga eller skrota F1 bilarna?

Inläggav GranTurismo 31 dec 2017, 11:49

I Sverige är det svårt att hitta rätt delar. Om du kollar på Pendle slots hemsida så har de massor av utbyteschassin i lager då de är en fullsortimentsbutik på Scalextric. Jag kan inte se utifrån bilderna vilken F1-modell du har men de har i lager till de flesta (McLaren, Williams, Dallara, A1GP m fl). Är du osäker kan du ju alltid skicka ett mejl till dem.

Skulle du skrota dem så är väl i princip allt löst möjligt att återvända, dvs motor, kablar, släpsko och strömflätor. Även drev, axlar och hjul kan komma till användning. Har du andra F1-bilar kan ju vingar, förargubbe också komma till användning om olyckan är framme.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Laga eller skrota F1 bilarna?

Inläggav Vega 31 dec 2017, 15:15

Tack för svaren! :thumb:
Jag hittade genast den ena chassit men inte det andra. Kostade £7,40 ungefär..
Nybörjare som är på gång...
Vega
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 01 jan 2009, 22:21
Ort: Heby


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 43 gäster