Fly Racing Corvette och Viper

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav Morbidelli 16 nov 2017, 16:46

Min lilla samling av bilar består till största delen av slot.it och Fly-bilar, de förstnämnda är i en klass för sig när det gäller körbarhet enligt mig, en uppfattning jag inte tror jag är ensam om.

Jag har sett att det finns ett par Fly Racing bilar (Viper och Corvette bla) med ett så kallat racingchassi, justerbara axlar, fjädring mm mm . Dom går nu att få tag på för halva priset av en slot.it och jag undrar om någon har erfarenhet av dom? Kan dom prestera i närheten av en slot.it?

http://www.electricdreams.com/Shop/fly-015201-corvette-c5r-menards-w-racing-chassis-p-14803.html
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav indidragracer 16 nov 2017, 20:07

Skulle vilja påstå att det är väldigt bra bilar, i alla fall till det priset. Kanske inte når upp till SlotIt-klass men bra nära. Longcan-motor som varvar 22K/14,8V.
Att tänka på är att axlarna är 2,4 mm så man kan inte byta fälgar och drev till SlotIt eller liknande, om man inte byter axel och lager, vilket är att rekommendera. Krondrevet är inte så bra kvalitet.
Så jag säger KÖP KÖP KÖP!
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav Nico 16 nov 2017, 23:40

indidragracer skrev:Så jag säger KÖP KÖP KÖP!



*highfive*

F ö så skrotade jag också ett drev i min första Fly racing - men vad fan man måste hålla reservdelsmarknaden levande också.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav Morbidelli 17 nov 2017, 09:59

Tack så mycket för era svar! Nu återstår bara det svåraste, att välja vilken jag ska köpa. Budgeten för bilköp är ju egentligen spräckt den här månaden, men man brukar ju alltid vara bra på att övertala sig själv att skjuta till lite extra kapital :)

Bästa fyndet jag gjort i år är en slot.it Nissan R390 GT1 med lightkit för 169:- på Tradera, och mitt sämsta var nog min NSR Porsche Weater Tech som kostade ca 800:- inkl frakt, den köpte jag för att kunna köra med hos den lokala klubben, men den verkar inte vara aktiv längre så bilen känns lite overkill för att köra på min egna lilla bana. Funderar på att sälja eller byta bort den, man borde ju kunna få två bättre begagnade bilar mot en splitter ny NSR :)

Jag måste säga att forumet har varit oumbärlig för mig som ny inom den här fantastiska hobbyn. Den kunskap och vilja att hjälpa till som finns här är fantastisk.
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav GranTurismo 17 nov 2017, 19:55

Jag vet inte om du länkar till Electric dreams bara för att visa bilden, men om du tänkt köpa där betänk att frakten från USA är mycket hög och risken för tull är rätt stor. Lätt att det som verkade billigt kan bli en dyr affär...

I övrigt kan jag stämma in och säga att FLY racing bilarna ofta är mycket bättre än standard-FLY prestandamässigt. Bl a envisas man inte med frontmotorer och dylikt på racingchassina.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Fly Racing Corvette och Viper

Inläggav Morbidelli 24 nov 2017, 22:00

GranTurismo skrev:Jag vet inte om du länkar till Electric dreams bara för att visa bilden, men om du tänkt köpa där betänk att frakten från USA är mycket hög och risken för tull är rätt stor. Lätt att det som verkade billigt kan bli en dyr affär...

I övrigt kan jag stämma in och säga att FLY racing bilarna ofta är mycket bättre än standard-FLY prestandamässigt. Bl a envisas man inte med frontmotorer och dylikt på racingchassina.


Jag lade bara upp en länk för att visa bilden, beställningen gjordes på slotcar4fun.se. Deras black november rea är sanslöst bra, det blev dock inte bilen på bilden utan en annan Corvette. Den jag köpte har visserligen startnummer men saknar reklamdekaler, det ska vi fixa till på jobbet.



Det blev även ett Scalextric Control Tower.
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 39 gäster