Klubbilar

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Klubbilar

Inläggav Niclas 09 nov 2017, 15:07

Hej, vi i Karlskoga SRC tänkte köpa nya hållbara roliga klubbilar till vår 6 spåriga Nincobana på ca 30 meter.
Jag kan inte så mycket om 1/32 bilar då jag mest kör 1/24 modellracing.
Vad ska man köpa? Det finns ju en uppsjö av märken så nu tänkte vi höra med 1/32 maffians
erfarenheter. :D
Så länge man har roligt går ingen tid förlorad
Användarvisningsbild
Niclas
Mekaniker
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 11 okt 2012, 09:10
Ort: Karlstad
Klubb: Ksrc

Re: Klubbilar

Inläggav indidragracer 10 nov 2017, 18:04

Jag har Ninco NC1 bilar, Camaro och Mustang, som vi kör med. Köpte dom ganska billigt från England, tror det var ca 200 kr/st. I stort sett okörbara i originalskick så jag har masserat dom lite. Motor varvar 17K/14,8V så de är långsamma. Motorn måste limmas fast, jag har bytt motordrev från Z9 till Z10. Sedan har jag svarvat nya hubbar till hjulen så man kan använda 2,38mm axlar, drev och lager. Inte nödvändigt egentligen men jag slipar mina hjul i Hudyn. Bytt däck till NSR Supergrip.
Jag har fått för mig att vi har kul när vi kör med dem, brukar ha dem som supportklass. Men å andra sidan har vi nog alltid kul när vi kör.
Indianen
Ps: Finns lite bilder på F.B./Hagadalington Raceway.
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: Klubbilar

Inläggav Nico 16 nov 2017, 23:38

Jag har en uppsättning med Ninco GT-bilar med NSR däck till kundevent på jobbet. Lite vikt i nosen och sen går dom precis lagom fort faktiskt. Slagtåliga och tilltalande modeller i överlag för en skaplig peng. Ett steg (eller två) upp från det är att kika lite i NSR-sortimentet. Där finns det ofta färdigmålade bilar i blått/vitt/rött/gult/grönt osv för enkel fördelning av bilar i spår. Men som sagt, dyrare men helt driftklart enligt min mening utan tuning eller fix. Ja okej, ta bort magnet och lägga vikt i bilarna.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 45 gäster