Egen import

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Egen import

Inläggav ymigs 06 mar 2004, 15:11

Visste inte att detta forum var så tätt kopplat till "en svensk nätbutik" :o så jag drar tillbaka inlägget och ber om ursäkt. :red:
Skall försöka vara lite mer allert i fortsättningen... :drunk:

Tjing!
Janne
Senast redigerad av ymigs 06 mar 2004, 18:29, redigerad totalt 2 gånger.
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Hakon 06 mar 2004, 16:21

Bra att ta upp detta ämnet med tanke på att det är en svensk nätbutiks forum :red:
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17

Inläggav janne66 15 mar 2004, 23:45

Även om ämnet är "ångrat" så kan jag berätta att det kan bli rejält dyrt ibland om man importerar själv.
Håller på med radiomottagere, å har köpt en del reservdelar från olika länder.
Har man otur så åker man på rejäla avgifter ibland, så det är inte så lätt att "spara pengar" som man tror...
janne66
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 mar 2004, 14:57
Ort: Blekinge

Inläggav Woody 01 apr 2004, 15:49

Vaddå ångra?
Skulle vi inte kunna diskutera billigare sätt och egen import bara för att detta forum är knutet till en svensk nätbutik? Är dom rädda för konkurrens är det bara att sänka priserna...
Själv har jag handlat mycket från England och aldrig behövt betala dyra avgifter, dessutom brukar det vara MYCKET snabba leveranser. Beställde en gång på en onsdag från Pendle och hade bilarna fredag samma vecka !!! Blev helt chockad när jag hämtade posten på fredagen och där låg en avi från posten, tänkte att så snabbt kan det inte gå, undrar vad det kan vara, åkte och hämtade på posten och det var från Pendle!
Woody
Braidsbytare
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 09 feb 2004, 14:49

Inläggav Peter KSCC 14 apr 2004, 09:08

Klart vi kan diskutera andra butiker här.

Står ingenstans att vi inte får det så......köper själv mycket från england....men köper också en del från sverige och då framför allt från de som admin. denna sidan. De håller hyffsade priser samt att jag värnar om att ha just närheten till en "butik" här i sverige.

Utländska butiker jag rekomenderar.
Pendleslot
slot32 (fast de är dyra numera)

Svenska butiker
Nordic Slotcarstore
/Galen Göteborgare vilse i Köping
KSCC - Köping SlotCar Club
Peter KSCC
Kurvvakt
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 jan 2004, 11:28
Ort: Köping


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 92 gäster