Dragracingnytt i bilväg

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Dragracingnytt i bilväg

Inläggav Janne L 21 aug 2016, 12:05

Raceman 61 skrev tidigare och visade intresse i tråden och det här med bana skulle vi som arrangerat Solberga vilja prata lite med dig om, som vi sade i våras. 1:24 måste jag få till karossfästen och en pickup som passar i det stora Edge chassi hålet, borde väl finnas en Parma som går i. Sedan lite färg o förarfigur.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Dragracingnytt i bilväg

Inläggav Jormungandr 21 aug 2016, 14:02

jag körde med parma grejer till både mitt edge chassi och mitt holeshot så att jag visste att det skulle funka.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Dragracingnytt i bilväg

Inläggav Dawid 21 aug 2016, 15:03

Janne,

Jag blev konfunderad när jag trodde att du talade med mig men du adresserade egentligen Raceman 61!

Jag tror att man egentligen bör man sträva efter en lätt bil, mindre massa att få fart på ju, problemet som uppstår är att få ner kraften i banan. En lätt bil slirar (faktiskt en liten fördel på min bana av semimatt MDFdär vi kör med 1 Ohm-handtag, då bilen annars lätt hoppar ur spår pga att den stegrar) och om banan är ojämn, som en strip av Scalextric eller t.ex. Nincorakor faktiskt är, så hoppar bilen ur spår då med. Man går alltså runt de problemen med en tyngre bil.

Min bana är fortfarande uppe (!) så kanske skulle vi kunna köra lite om någon månad eller så. Finns intresse?
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Dragracingnytt i bilväg

Inläggav raceman61 21 aug 2016, 20:23

hej dawid
vad e raceman? ja det e väl jag då 8-)
en tillfälligt pensionerad fullskale racer som som funderat lite med några andra om vi inte borde ha nåt att köra på vintern oxå
nån bana finns inte ännu men kikar runt lite och försöker snappa upp vad som behövs för att få till nåt iaf

men när man inte kört bilbana sen junior hadde en tyco på 90 talet
så är det minst lika svårt att lista ut vad man borde börja med som med en 1:1 bil, men mycket bra tips tidigare i tråden så det kommer nog så småningom
raceman61
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 jan 2016, 20:31
Klubb: MDRF

Re: Dragracingnytt i bilväg

Inläggav Janne L 22 aug 2016, 17:25

Dawíd intresse finns och jag fick hem Parma pickup idag så jag skall försöka få ihop bitarna.
Raceman du får väldigt gärna komma med alla typer av frågor så skall vi försöka svara så gott vi kan.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 82 gäster