DS tidtagning

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

DS tidtagning

Inläggav rrrpm 23 jan 2016, 22:12

Hej! Mera frågor om tidtagning. Har just köpt DS Universal Overhead Gantry.
Packade upp paketet och förväntade mig en USB kontakt i ena ändan bara för att plugga in i datorn,
ladda ner ett program och köra. Hmm.. Så var det inte. Vad göra, ni som är pålästa på detta område?
Måste jag ha nån slags interface box, eller kan man lösa det på nåt annat vis?
rrrpm
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 12 feb 2005, 18:16

Re: DS tidtagning

Inläggav GranTurismo 24 jan 2016, 12:42

Du måste ha själva tidtagningsenheten också. DS200 för två spår är deras grundmodell. Så räkna med att du behöver punga ut med en tusenlapp till...

De hade en modul som hette Track interface som endast var tänkt att prata direkt med en PC för några år sedan. Denna verkar dock utgången från marknaden. Var själv på jakt efter en sådan för ett par år sedan. Fördelen med att köpa DS200 är att du då både har ett stand alone-system och ett du kan koppla till PC. För att koppla till en modern PC behöver du dock köpa en adapter mellan seriell koppling och USB.

Äger inte en själv men jag har flera gånger läst in mig på produkterna då jag övervägt köp genom åren. Även om jag alltid bara läst och hört gott om deras hårdvara har det alltid stört mig att de inte verkar hänga med produktutvecklingsmässigt med övrig teknik som t ex USB kontra seriell koppling. Därmed inte sagt att det på något vis är dåligt, varför ändra på ett vinnande koncept liksom.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: DS tidtagning

Inläggav rrrpm 24 jan 2016, 17:10

Ok, förstod att det skulle behövas nåt mer.
Har kollat runt lite och ser att slot it har ett par boxar. En track interface och en telemetry.
Är dessa kompatibla tror du eller måste jag köpa DS Box? (känns som att slot its prylar är mer up to date)
rrrpm
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 12 feb 2005, 18:16

Re: DS tidtagning

Inläggav GranTurismo 24 jan 2016, 18:36

Här kan du läsa bruksanvisningen till Slot its telemetry box.

http://slot.it/Download/SOFTWARE/LiveTimingFiles/Manuals1.x/TBManual-UK.pdf

Verkar vara kompatibel med DS, men jag är osäker huruvida det räcker med deras track interface för att få ut varvtider eller måste ha DS200 också. Kanske säkrast att fråga en återförsäljare, eller så vet nån annan här kanske?
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 83 gäster