SRC + OSC = SANT

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

SRC + OSC = SANT

Inläggav ymigs 15 dec 2015, 23:36

SRC (Slot Racing Company) tar över OSC (Original Slot Car)
Enligt ett pressmeddelande från OSC så tar ett annat spansk märke, SRC, över deras tillverkning. De nya bilarna med teknik från OSC skall lanseras som SRC "Chrono" Vi kommer bl.a. få se BMW 2.8, BMW 3.0 och Hesketh 308 i denna serie. Man kommer även ta över produktionen av Peugeot 205 T16 EVO1 som kommer i nya kostymer, t.ex. Gauloises.

Troligtvis kommer även Ferrari 312PB, McLaren M23, March 701, Lola T70 Spyder, T280 och T290, Cadillac 1950 Series 62. Antagligen kommer även den Lancia Delta S4 som OSC annonserad för länge sedan nu i produktion.
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: SRC + OSC = SANT

Inläggav Gulf Persson 16 dec 2015, 12:49

ymigs skrev:Cadillac 1950 Series 62.


8-o :w00t: Kan man förbeställa den nu? I så fall gör jag det :)

I övrigt vet jag inte mycket om OSC, har man gjort något mer än en rally Peugeot 205? Men hoppas det går bra och att man kommer realisera alla planer + att man gör bilar som inte kostar mer än att man vågar köra tävling med dom.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: SRC + OSC = SANT

Inläggav GranTurismo 16 dec 2015, 22:36

Ja, det var synnerligen positiva nyheter som man bara kan hoppas leder till något gott. SRC behöver lyfta sin mekaniska kvalitet. Modellerna de gör är mycket fina men de går sådär. Läs bara tråden med reaktionerna om de nya F1-bilarna på Slotforum.

Gulf Persson skrev:I övrigt vet jag inte mycket om OSC, har man gjort något mer än en rally Peugeot 205?


OSC å andra har ju åtminstone gjort allt rätt med deras enda (helt rätt) modell, Peugeot 205. Ibland när jag kör den kan jag tänka att varför man egentligen ska behöva ha någon annan bilbanebil när man har den eftersom den är så bra.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: SRC + OSC = SANT

Inläggav Nico 04 jan 2016, 12:43

...mmm keep talking dirty to me!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 83 gäster

cron