scaleauto

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

scaleauto

Inläggav Mrweber 07 jun 2015, 21:21

Är Scaleauto bilarna något att ha?
350+ bilar i samlingen o fler blir det :)
Mrweber
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 16 dec 2012, 19:34

Re: scaleauto

Inläggav GranTurismo 07 jun 2015, 22:37

Ja, väl så snabba som Slot it m fl och snygga detaljerade karosser. Chassina har väldigt många inställningsmöjligheter vilket inte bara har positiva egenskaper då skruvar och små muttrar gärna lossnar på dem. Däcken är jag inte heller imponerad av, åtminstone inte på min Nincobana. Jag har bytt bakdäck på alla mina Scaleauto och MSC-bilar.

Väl värda att testa dock, det finns ofta några modeller rejält nedsatta i flera olika nätbutiker.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: scaleauto

Inläggav Nico 09 jun 2015, 13:41

Scaleauto är en kul bil! Jag byter bara svålarna (till NSR supergrips) och kör vidare magnetlöst. Gillar hmmm... hugget i billarna. Dom nyper fint när man gasar.

Om man har någon skruv som man kör riktigt lös så kan man alltid tejpa över skruvhålet så slipper man att förlora skruven ut i intet.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: scaleauto

Inläggav GranTurismo 27 jun 2015, 13:33

GranTurismo skrev: det finns ofta några modeller rejält nedsatta i flera olika nätbutiker.


Köpte denna skönhet hos spanska Aloyshop för 32€ till min lilla JGTC-samling. På denna tyckte jag dock däcken greppar riktigt bra så jag får se om jag byter dem. Måste köra lite mer och utvärdera först.

Bild
Bild

Samma webshop säljer också ett pack med tre Scaleauto-bilar för endast 88€, tyvärr hade jag redan en av bilarna i det erbjudandet och jag ville inte ha dubletter så det fick bara bli denna.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster

cron