Vad ska jag erätta nico WICO med?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Vad ska jag erätta nico WICO med?

Inläggav daniels 07 jun 2015, 16:21

Ungarna älskar sin bilbana, vad som däremot börjar bli en stor irritation är WICO! Den uppförde sig okladerligt fram tills för någon månad sedan, nu tappar den kontakten stup ikvarten. Har snart provat allt känns det som, nu vill jag ha något bättre.

Finns det något annat trådlöst system som fungerar som det ska? eller är det bara att gå tillbaka till stenåldern och börja köra med kabel?
Trådlöst vore underbart, då ungarna vant sig vid trådlöst och alla fördelar som det ger.
Användarvisningsbild
daniels
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 nov 2014, 15:22
Ort: Örebro

Re: Vad ska jag erätta nico WICO med?

Inläggav GranTurismo 07 jun 2015, 22:48

Trist att det inte funkar. Vad jag vet erbjuder inte någon annan tillverkare trådlösa handtag såvida det inte är digitala system. Alla tillverkare har dock sitt egna system och de är inte kompatibla såvida du inte köper Slot it Oxygen vilket får anses vara rätt dyrt. Om du har garanti kvar skulle jag ta kontakt med återförsäljaren för reklamation.

Bästa lösningen om du inte vill investera stort är nog Nincos gamla standard power base med 3,5 mm hörlurskontakt och sedan handtag (med sladd) från Parma.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Vad ska jag erätta nico WICO med?

Inläggav Nico 09 jun 2015, 13:42

Det är inte min mening att vara oförskämd. Men det finns säkerligen flera anledningar till att de stora tillverkarna undviker att köra trådlöst. Ditt problem är säkert ett av dom anledningarna.

Parmahandtag med förlängda sladdar är alltid bra.
:up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Vad ska jag erätta nico WICO med?

Inläggav daniels 11 jun 2015, 18:56

Jag har inga problem att lägga ner lite pengar om det i slutändan blir väldigt bra, får titta lite på Slot it Oxygen å se om det är rätt spår. :)
Ska även kolla på byte av PB och handtag med sladd.

WICO är en bra tanke, men implementationen är riktigt usel. bara en sån sak som att handtaget tappar minnet för vilket spår den varit knuten till är riktigt dåligt. Speciellt när handtaget glappar å man får sitta å knyta den till rätt spår hela tiden är riktigt frustrerande.
Användarvisningsbild
daniels
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 nov 2014, 15:22
Ort: Örebro


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 71 gäster

cron