Vet inte om jag skall svara på denna eftersom jag är jävig när det gäller just den bilen.
Jag har testat lite med MG Vanquish GP1 och GP2 (Lotus F1 bilar).
Till att börja med ger differentialen bilen ett annorlunda ljud. Och man kan höra att det viner lite extra i kurvorna där diffen jobbar.
Direkt skillnad märkte jag när jag jämförde dessa bilar med andra på SCX's sladdkurva (nu är det ju inte så ofta snö när man kör F1, men...).
Bäst på att behålla farten, utan att sladda av, var SCX's 4x4, därefter kom bilarna med differntial och sedan de vanliga bakhjulsdrivna F1:orna (SCX, Ninco & Scalextric) jag testade med.
Nu är ju inte MGV-bilarna några fartmonster (jmf FLY RP001 & NC3 - 5) och en varvtidsjämförelse med andra bilar är kanske inte rättvisande. Men jag tycker att det går att hålla en något högre fart med bibehållen linje i de skarpa kurvorna med dem.
Om man vill slipa ner bakdäcken lite (truing på engelska språket) så bör man sätta däcken på en bil med hel axel eftersom diffen stökar till det när man belastar däcken med slippapperet.
Janne
Som precis fick hem ett par av Revell's Chevrolet Grand Sport och är nykär!
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...