Ska det gå åt hel...

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Ska det gå åt hel...

Inläggav Lasp 08 mar 2014, 23:21

Nu när musiksångtävlingen är avgjord
kan detta stycke från en av mina favoriter vara värt att kolla in säger Lasp

http://player.vimeo.com/video/59949704 :cuckoo:

Kan förövrigt meddela att jag har kortat banan, och fått ett mycket bättre flyt och nöjsammare raring.
Både analogt och digitalt. Även 1:24 bilarna mådde bra av denna modifiering. Så nu gäller det att flytta ut räcken och slikt en liten bit! :beer:

Måste kanske säga att jag använde just detta stycke när jag producerade en Fartygstillblivelse på Öresundsvarvet för drygt trettiofem år sedan.
Det är tacksamt att lägga in arbetsmoment intill detta verk.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Ska det gå åt hel...

Inläggav Aramis 08 mar 2014, 23:36

Kul. Jag kände direkt igen den snaggade mannen i glasögon från tävlingen i Essex i somras. En holländare som drog hem mitt i natten då det digitala körandet blev inställt pga krångel. Han fastnade vid färjeterminalen och fick sova i bilen...

Men det var en rolig film som visar hur vi lever oss in i dessa små bilar. Finns en spanjor från teamet Palau som är stråt vassare. Tror han går att hitta på Youtube. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Ska det gå åt hel...

Inläggav Kristian 08 mar 2014, 23:56

Tamaar hette han väl?

Men jag minns honom inte som så pass rörlig när han körde, han verkar ha anammat Graemes stil (som fortfarande är helt outstandig).
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 88 gäster