Set up rally chassi

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Set up rally chassi

Inläggav anluk66 19 jan 2014, 19:33

Hej till er alla.
Ny i forumet och skall säga att ni alla är heeelt otroliga med era byggen och moddar :thumb:

Har alltid hållit på med hobby men mest radiostyrd, det var på tiden att jag tog upp denna fenomenala Hobby som länge har jag gått och drömt sen jag var liten.
Nog med det, Jag älskar alla bilar men jag har en svaghet för rally bilar, .

Någon som kan tipsa mig på hur man gör en bra setup på dom bilar, just nu har jag en Avant chassi.

Tack så länge :D
anluk66
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 jan 2014, 03:44

Re: Set up rally chassi

Inläggav GranTurismo 19 jan 2014, 20:47

Så här skrev jag om min Avant slot Opel Manta för ett par år sen.

GranTurismo skrev:När det kommer till Avant slots bakhjulsdrivna rallybilar, Mantan och Alpinen, så är det framför allt vikt till framvagnen som behövs. Utan vikt är den alldeles för lätt och då dropparmen har väldigt slapp fjädring så stegrar bilarna vid kraftig gas och i kurvorna. Pga deras chassin är det inte helt lätt att vikta fram men jag har skaffat NSR klippbara blyplåtar och la på sidan av dropparmens hållare. Såg även till att slipa framdäcken och skruvade ner skruven för dropparmen i botten. Bilarna blev mycket lugnare i framvagnen och går utmärkt att kontrollera gasen och drifta runt kurvorna.


Tycker som sagt att deras dropparm är lite för fladdrig så ett bra tips är att försöka minska spelet på dem. Annars råder jag dig att hålla på och skruva på de små medföljande skruvarna så hittar du tids nog det som känns bäst för dig.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Set up rally chassi

Inläggav anluk66 20 jan 2014, 03:05

tack så mycket!
Skall testa allt du säger tills man får det bästa set up :)
anluk66
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 jan 2014, 03:44


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 65 gäster