hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav jason123 30 nov 2013, 18:12

Hej
jag skulle gärna villa veta hur ni söker på ebay jag söker på slotcars sen så väljer jag skala 1.32 och så men när jag tar billigast första så kommer endå bara stickers och däck och sånt

har ni någon annan bra webshop både i sverige och utlandet det ska främst vara bra priser
tacksam för svar
jason123
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 nov 2013, 17:00

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav GranTurismo 30 nov 2013, 21:35

Jag söker på bilbanetillverkaren och bilmärket. T ex Scalextric Ford. Det förutsätter att du har ett litet hum om vad du söker. Att söka på "slotcars" måste ju ge väldigt många träffar. Om du inte vet vad för sorts bil du vill ha rekommenderar jag att söka på tillverkarnamnet. T ex Scalextric, Ninco, SCX, Slot it osv.

Vad gäller din andra fråga rekommenderar jag att läsa den här tråden om olika återförsäljare.http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?f=1&t=5361

De flesta återförsäljare har en reahörna, men en som jag tycker har generellt lite lägre priser är Top slots n trains.
http://www.topslotsntrains.com. De har också en hemlig reahörna som du kommer in på genom att använda lösenordet "racing".
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav Jormungandr 30 nov 2013, 22:01

sök förslagsvis på "scalextric" på ebay och klicka sedan in dig i ämnes områdena till vänster på sidan till du hamnat i "scalextric & slotcar". sedan brukar jag söka på det jag är ute efter, t.ex. tillverkare eller modell. sorterar du på billigast först så blir det alltid däck och annat små skrot först. testa "ending soonest" eller liknande istället. se även till att få in Svatt du befinner dig i Sverige. då kan du få annonserna sorterade efter pris + P&P hem till dig. portot kan skilja enormt mellan olika säljare eftersom många har ingen koll och många annonser är från länder där portot är högt. det är alltid säkrat att fråga om P&P to Sweden innan om du är osäker.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav fightfireman 01 dec 2013, 10:52

En tråkig sak med ebay , är att många säljare inte skickar till Sverige längre, är vi så opålitliga? Sen är det svårt att sälja saker på ebay, portot blir allt för dyrt för att skicka utanför Sverige, men det är inte ebays fel.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav jason123 01 dec 2013, 11:16

tack för alla svar ska testa detta :)
jason123
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 nov 2013, 17:00

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav jason123 01 dec 2013, 11:28

förresten vad är den absolut billigaste bilen som är skapligt vettig??
och vart finns den
jason123
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 nov 2013, 17:00

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav Jormungandr 01 dec 2013, 11:42

jason123 skrev:förresten vad är den absolut billigaste bilen som är skapligt vettig??
och vart finns den


det är mycket en smak sak, men leta efter någon billigare Slot.it. alla deras modeller går ruggigt bra. någon av dem borde du kunne hitta på rea eller för en billig peng på ebay.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav GranTurismo 01 dec 2013, 11:51

När det gäller Ebay så rekommenderar jag att inte bara använda .com. Själv har jag co.uk, dvs brittiska ebay som grundinställning då de har mycket bilbana. Men ett tips är även att med jämna mellanrum kolla av .de (Tyskland) och .es (Spanien) då allt inte syns överallt.

När det gäller vettiga bilar till lågt pris kolla in de Ninco1-bilar som bl a Top slots n trains har i sin reahörna. Finns på fler ställen också, men ca 15£ för en sån bil är riktigt prisvärt. Det är inget du vinner klubbtävlingar med men det uppfattar jag inte vara det du söker.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav jason123 02 dec 2013, 19:13

jag förstår inte vart man skrev in lösen ordet racing
jason123
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 nov 2013, 17:00

Re: hur man söker på ebay och andra bra och billiga butiker

Inläggav BeO 02 dec 2013, 20:09

Gå in på Subscriber / Customer Offers !! (finns på startsidan längst ned till vänster).
Sedan trycker du more info vid cars då dyker login upp.

/BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster