Lasp skrev:Det andra är om det är rätt kartong och livery för en historisk bil?
Jag var inte på LeMans vid detta tillfälle.
Vad skall jag börja med?
Köra bilen med 9V batteri! Kolla motor! Smörja!
* Detta var den bilen som Jocke Bonnier rattade när han omkom vid Le Mans 1972, liveryt stämmer.
* Förpackningen är den som användes av Sloter fram till att SCX köpte upp dem
* Sloters bilar levererades normalt utan magnet men kan behöva lite tyngd i fronten, i våra klubbrace har vi använt den existerande magnethållaren i fram och lagt i en rund standardmagnet.
* I den tidiga produktionsserien satt gubben för djupt och när man drog fast chassiet stumt så tog sätet i i underredet. Avhjälpes enkelt genom att slipa ner en smula under sätet eller i den kanten som sticker upp på chassiet. Du märker om du har en bil ur denna serie genom att ställa den på en plan bandel och se om all fyra hjulen tar i banan eller om ett framhjul hänger i luften.
*I övrigt är det samma process som för alla nya bilar; kolla smörjning, kör in den i 15-20 minuter innan du gassar fullt.
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...