Bästa bilbanan?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 15:34

guadeloupe skrev:Men Lasp och Pucko...

Han (för det är en han) driver med er. Gör inte bort er mer än ni redan gjort.

Efter det här inlägget kommer han göra några snabba inlägg för att det ska bli ny sida så inte det här inlägget ska synas så tydligt. Skärp er nu och lägg ner.


Jag frestas snart att ta till Alex Schulmans nygamla begrepp som tillmäle...!
Jag är helt ärligt sökande efter DEN BÄSTA BILBANAN. Vad får dig att tro annat (såvida du nu inte lider av en mental blockering)?
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Janne L 19 apr 2012, 15:37

"Ursinnig oförskämd" :-? Jag har ju knappt värmt upp, vänta tills jag kommit igång innan du tar till superlativerna 8-)
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 15:41

Nico skrev:Jag får mest intrycket att du vill att vi ska sälja på dig en bilbana och måste övertyga dig. (eller så driver du bara med alla, vilket jag tror) för i mina ögon har du fått 7 sidor med motiveringar och åsikter plus lite insikter, okej dra av momsen dvs alla dina egna frågor kring denna enkla sak att bara köpa en bilbana och testa så är du väl nere på typ 5 sidor med tips om vart du ska köpa osv. Men du verkar ju inte vara ett dugg närmare beslut, och är du så velig att du nu t o m lyssnar på träbanetänket... inget ont om det. Men va sjutton vi slänger in några parametrar till då så tråden säkert lever över sommaren... vilken skala vill du verkligen köra, det finns HO, 1:43, 1:32 och 1:24. Och ännu har du inte tagit dig en riktig funderare på vilka däck du ska köra med.

Tips, berätta vart du bor och ta dig iväg till en lokal klubb och bilda dig en egen uppfattning - för det är alldeles uppenbart att vi kan inte hjälpa dig.

Lycka till E

:beer:


Det tycks hetta till i Tjockhult...
Webforum finns väl till för att diskutera saker? Eller har du en annan uppfattning?
Jag har fått en massa goda tips redan. Jag har kanske glömt att tacka, vilket kanske driver fram denna gudomliga vrede hos vissa. Så TACK alla ni som kommer med bra tips!

Skala 1:32 synes mig vara det enda alternativet, av nostalgiska skäl.
Däck? Jag har ingen uppfattning om detta. Det följer väl med däck när man köper bilar. Duger inte dessa?
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 15:43

Janne L skrev:"Ursinnig oförskämd" :-? Jag har ju knappt värmt upp, vänta tills jag kommit igång innan du tar till superlativerna 8-)
Janne L.


Superlativ avser positiva omdömen. Jag förmodar att du menar invektiv.
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Pucko Camaro 69 19 apr 2012, 15:43

subtilis skrev:
Nico skrev:Jag får mest intrycket att du vill att vi ska sälja på dig en bilbana och måste övertyga dig. (eller så driver du bara med alla, vilket jag tror) för i mina ögon har du fått 7 sidor med motiveringar och åsikter plus lite insikter, okej dra av momsen dvs alla dina egna frågor kring denna enkla sak att bara köpa en bilbana och testa så är du väl nere på typ 5 sidor med tips om vart du ska köpa osv. Men du verkar ju inte vara ett dugg närmare beslut, och är du så velig att du nu t o m lyssnar på träbanetänket... inget ont om det. Men va sjutton vi slänger in några parametrar till då så tråden säkert lever över sommaren... vilken skala vill du verkligen köra, det finns HO, 1:43, 1:32 och 1:24. Och ännu har du inte tagit dig en riktig funderare på vilka däck du ska köra med.

Tips, berätta vart du bor och ta dig iväg till en lokal klubb och bilda dig en egen uppfattning - för det är alldeles uppenbart att vi kan inte hjälpa dig.

Lycka till E

:beer:


Det tycks hetta till i Tjockhult...
Webforum finns väl till för att diskutera saker? Eller har du en annan uppfattning?
Jag har fått en massa goda tips redan. Jag har kanske glömt att tacka, vilket kanske driver fram denna gudomliga vrede hos vissa. Så TACK alla ni som kommer med bra tips!

Skala 1:32 synes mig vara det enda alternativet, av nostalgiska skäl.
Däck? Jag har ingen uppfattning om detta. Det följer väl med däck när man köper bilar. Duger inte dessa?

INte till alla banor
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Janne L 19 apr 2012, 15:45

Jag trodde det var en komplimang därav benämningen. :-D=
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 15:47

[/quote]

Däck? Jag har ingen uppfattning om detta. Det följer väl med däck när man köper bilar. Duger inte dessa?[/quote]
INte till alla banor[/quote]

Vilka duger till vad? Däck från...
SCX till...?
Ninco till...?
Scalextric till...?
Träbana, vad krävs...?
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 15:51

Nico skrev:. Men du verkar ju inte vara ett dugg närmare beslut, och är du så velig att du nu t o m lyssnar på träbanetänket... inget ont om det.

:beer:


Din analys är korrekt.
Jag ägnar mig sällan åt impulsköp. Och när jag väl köpt något är jag ofta besviken efter ett tag.

Träbanetänket: bör detta undvikas? Vad är faran? Brand?
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav guadeloupe 19 apr 2012, 15:53

Du är lite som ett spöke här på forumet. Jag har så svårt att skriva sublit...sulbi...sui...är det okej om vi kallar dig för Erik?
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Nico 19 apr 2012, 16:03

subtilis skrev:Det tycks hetta till i Tjockhult...
Webforum finns väl till för att diskutera saker? Eller har du en annan uppfattning?


Självklart vi diskuterar allt möjligt här - men du verkar inte komma vidare till beslut alls. Eller?? Känner du att det lutar åt ett beslut nu? Det måste ju vara nära nu eller hur =) riktigt nära!!

subtilis skrev:Däck? Jag har ingen uppfattning om detta. Det följer väl med däck när man köper bilar. Duger inte dessa?

Nej dom duger inte alls. Men jag föreslår att vi startar en separat tråd för den diskussionen så kan jag förklara närmare där. Jag gillar när det är ordning och reda.

subtilis skrev:Din analys är korrekt.
Jag ägnar mig sällan åt impulsköp. Och när jag väl köpt något är jag ofta besviken efter ett tag.

Ojdå, men då råder jag dig att inte köpa bilbana. Du kommer att bli besviken här med, varför undrar du. För att ingen bilbana är perfekt.

subtilis skrev:Träbanetänket: bör detta undvikas? Vad är faran? Brand?

Brand är bara en av alla farorna, sen kan någon utav knattarna halka och slå pannan rakt i en vass mdf kant och det vill du väl inte. Näe, passa dig för träbanor. Plus att man kan faktiskt skära sig lite på koppartejpen. Finns det inte faror med plastbanor då? Jodå, överhängande risk för klämskador vid montering osv.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Janne L 19 apr 2012, 16:15

Spöken.Tänk vi diskuterade precis samma tes utifrån vissa personliga drag i inläggens utformning som jag inte ämnar ställa någon diagnos på, men vilka uppvisar vissa gemensamma nämnare. Skit samma annars kan man låtsas att det är nåt pucko som efter sju sidor fakta och åsikter inte fått poletten i rullning mellan synapserna av onämnbara orsaker, men som man kan roa sig med medans limmet torkar på modellerna :thumb:
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 16:18

guadeloupe skrev:Du är lite som ett spöke här på forumet. Jag har så svårt att skriva sublit...sulbi...sui...är det okej om vi kallar dig för Erik?


Vari består mina spöklika egenskaper? Jag tycks trigga allehanda aggressioner.
Erik?
Du kan väl stava till Sub-ti-lis.
Det finns ju ett svenskt ord, "subtilt". Kommer från latinet.
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav Nico 19 apr 2012, 16:26

Om du har berättat det tidigare så har jag kanske missat det - i vilken stad i Sverige bor du?
Du svarade inte på den frågan tidigare nämligen.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 16:28

Nico skrev:
subtilis skrev:Självklart vi diskuterar allt möjligt här - men du verkar inte komma vidare till beslut alls. Eller?? Känner du att det lutar åt ett beslut nu? Det måste ju vara nära nu eller hur =) riktigt nära!!


Närmast: Scalextric Full Throttle, på amazon.co.uk + adapter för EU-uttag.
Ninco verkar vara så jäkla krångligt och dyrt. Beställningsvaror etc. Snart konkurs också, kanske?
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

Re: Bästa bilbanan?

Inläggav subtilis 19 apr 2012, 16:31

Nico skrev:Om du har berättat det tidigare så har jag kanske missat det - i vilken stad i Sverige bor du?
Du svarade inte på den frågan tidigare nämligen.


Skåne är väl tillräckligt exakt, sett ur Tjockhultsperspektivet (Typisk världsbild: innanför tullarna, och övriga Sverige.) Spelar staden någon roll? (Bara om LASP ska leverera träbana...)
Användarvisningsbild
subtilis
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 mar 2012, 20:10

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 44 gäster