SlotRacer skrev:Men jag är nyfiken på varför ni (Nico/Janne L) verkar förorda IL framför AW.
För mig är tyngdpunkt (iom "Flat") och justerbarhet (iom "AW") viktiga egenskaper.
Äh det är inget fel i det du vill göra med dina bilar. Absolutely not. Lite bakgrund till vår approach är följande;
1. Äntligen feta gr5 kärror.
2. Övermotoriserade och adrenalinstinna hur man än ställde in dom.
Vad gör man? Jag knäckte bort flärparna i chassiet där motorpodden sitter och langade in en IL vagga från soptippen (vi byggde om slotit gr c från IL till fritt val sen tidigare). Tog en av de billiga Pendle 18k scan motorerna och klämde in. Bilen blev en dröm att köra. En riktig jäkla dröm... det är den bästa bilen man har när det kommer till körbarhet. Responsen i bilarna blev kanonbra på alla sätt.
Sen ska jag bekräfta dina tankar kring NSR babyking 17k. Motorn sätter vi i AW-läge i nsr porsche klassen och i gt2-klasen (i gt2 är motorn och däcksbredden de enda begränsningarna). Bilarna i GT klasserna är super-spitze som vi anser vara riktigt snabba med full körbarhet och kontroll ända fram till gränsen.
Det kände vi väl aldrig att man hade med gr5's agressiva grund-setup, kontroll ända fram till gränsen för vad bilen klarade av. Man nådde liksom en punkt där man var passagerare innan man var på gränsen för bilens kapacitet.
Där är väl förklaringen och feedbacken kring gr5 och bk17k från NSR. Alla gillar olika saker bara.
// Nico