Min nylackade bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Min nylackade bil

Inläggav snugged 08 jul 2011, 21:59

högsta betyg från mig! snacka om förbättring av "liveryt". :up:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 10 jul 2011, 15:38

balsaworks skrev:Här är emellertid en Fly Alfa GTV Giulia, en favoritbil som är inköpt för att målas om.

Mycket smakfullt ekiperat. Jag har jättesvårt att behärska mig med så få dekaler. Men det är så nice när man får till det. Gillar dina färgval. :up:

Nu ska jag prime'a fyra karosser, då har jag sex projekt öppna :-;
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav balsaworks 10 jul 2011, 20:10

Tack allihop för positiva kommentarer, det ger inspiration att måla mer!
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 22 aug 2011, 21:41

Tänk Sverige, tänk STCC (f_ck TTA), tänk privatstall á la Mattias Andersson och du får Team GPB (Golvproffsbutiken)
Äntligen dags för en 8 deltävlingar lång STCC serie.

Bild

Jag är helt övertygad om att jag får se ett par omlackade bilar till imorgon. Fotar o postar här sen då... puss!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Jormungandr 22 aug 2011, 22:05

läckert med den lilla nummer dekalen i framrutan :) mer bilder tack!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 23 aug 2011, 08:11

Jormungandr skrev:läckert med den lilla nummer dekalen i framrutan :)

Det enda som fortfarande är original 8-)
Jormungandr skrev: ...mer bilder tack!

Håll till godo;

Bild

Pixlad streamer i bakrutan
Bild

Bild

Det har varit ett helvete att lacka den här bilen kan jag säga *S*. När jag till slut hade fått bort det röda som blödde' igenom hur jag än gjorde så kunde jag glatt fortsätta med dekaler osv. Men sedan hände något helt otroligt. När jag topplackade kom de röda tonerna fram under det vita igen *S* Jag vet inte hur bilen ser ut hemma på era skärmar o så, men den här är avskriven på läro-kontot och nästa Alfa som ska preppas har vit kaross från början.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Storabjörnen 23 aug 2011, 11:41

Snyggt, ser att min arbetsgivare är med o sponsrar framme under vindrutan. ;-)
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Re: Min nylackade bil

Inläggav Jormungandr 23 aug 2011, 12:05

det ser bra ut här iaf :sceptic: du får väl måla alla röd just röda i fortsättningen. Röde Baronen är ju också en livry ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Aramis 23 aug 2011, 14:52

Den ser bra ut Nico! Färgschemat känner jag igen från ett par av dina tidigare projekt och det är cleant och snyggt. Som på en verklig STCC-bil så är det en misch-masch av dekaler som inte tar hänsyn till varandra men det är ju så det ska vara. Teng Tools var något jag hade tänkt på en blivande STCC-bil men nu tjingade du den! Typiskt!

Jag ser inte att det röda blöder igenom på dessa bilder men det är ju trist att det är så. Kan bero på den röda plasten just hos Fly. Peter i klubben säger att det är bra att lägga en slipgrund för att täcka det röda med.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav largasso 23 aug 2011, 21:58

Den é GO !

Vadå blödande rött ???????
Blöda kan dom som kom efter göra!!! 8-)

:thumb: :thumb: :thumb:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 24 aug 2011, 09:17

largasso skrev:Vadå blödande rött ???????


Aramis skrev:Den ser bra ut Nico! Färgschemat känner jag igen från ett par av dina tidigare projekt och det är cleant och snyggt. Som på en verklig STCC-bil så är det en misch-masch av dekaler som inte tar hänsyn till varandra men det är ju så det ska vara. Teng Tools var något jag hade tänkt på en blivande STCC-bil men nu tjingade du den! Typiskt!

Aramis skrev:Jag ser inte att det röda blöder igenom på dessa bilder men det är ju trist att det är så. Kan bero på den röda plasten just hos Fly. Peter i klubben säger att det är bra att lägga en slipgrund för att täcka det röda med.

Kolla på Öhlins dekalen till höger om grillen. Där ser ni ett exempel på hur det ser ut när man gluggar lite noggrannare. Men när jag stångas på banan syns det förstås inte.

Aramis skrev:Som på en verklig STCC-bil så är det en misch-masch av dekaler som inte tar hänsyn till varandra men det är ju så det ska vara. Teng Tools var något jag hade tänkt på en blivande STCC-bil men nu tjingade du den! Typiskt!

Mattias Anderssons Alfa i STCC var förebilden när det gäller dekalering, dvs ingen planering eller estetik i det hela alls. Klart du också ska göra en Tengtools-kärra! Både Polestar och Westcoast har TengTools som sponsor 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Jormungandr 29 aug 2011, 11:13

Jag fick ihop några nya bilar igår. har filat på några av dem ganska länge, men nua hade jag äntligen tid och alla grejer jag behövde för att få klart iaf 4 av projekten...

Först ut blev min NSR GT40. var en av de första jag målade så jag ville prova något relativt enkelt, plus att den passar bra in i startfälten 1967.

Bild

Denna Fly Racing Saleen har jag haft länge, men den har legat isärplockad i drygt ett år. Nu gjorde jag den som en tema bil och en hyllning till mitt favvoband Bathory och frontmannen Quorthorn. den ska väl få lite nya fälgar vad det lider...

Bild

Jag snöade in lite på WWII fighter plans temat när jag gjort min Toyota Celica, så jag ville göra en Messerschmitt 109. Har haft dekalerna länge, men behövde något tyskt att sätta dem på. Till sist fick en NSR Porche 911 GT3 fick ställa upp för lite aerobatiska experiment, Jag är inte helt nöjd med bilen, jag skulle nog ha slopat några av flyplansdekalerna och satsat på fler tyska sponsorer istället.

Bild

Denna NSR Corvette har jag planerat länge, men det var först häromveckan som jag fick dekalerna utskrivna. Det gjorde inget, för nu kunde jag lägga tid på den så att det mesta blev perfekt. Lacken har jag hämtat från Rod Millens Toyota Tacoma. Denna blev jag riktigt nöjd med. hoppas den går lika bra som den ser ut också!

Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Trampled_Underfoot 03 sep 2011, 21:38

På måndag drar säsongen igång så idag färdigställdes ekipaget som skall rulla i Pioneer-klassen. Blir kanske inte snyggare än färdigmålad, men det är mycket roligare.

Bild
Bild
Bild
Bild

/ H
Användarvisningsbild
Trampled_Underfoot
Kartläsare
 
Inlägg: 710
Blev medlem: 28 nov 2006, 11:45
Ort: Höganäs, Skåne
Klubb: HBG Slotcar

Re: Min nylackade bil

Inläggav Lasse1930 04 sep 2011, 08:57

Mycket tjusigt! Notchback'en är stencool :up:
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 04 sep 2011, 10:14

Trampled_Underfoot skrev:På måndag drar säsongen igång så idag färdigställdes ekipaget som skall rulla i Pioneer-klassen. Blir kanske inte snyggare än färdigmålad, men det är mycket roligare.

Men för helvete, det där har du gjort riktigt bra. Jag har inte koll på alla Mussar från Pioneer för dom sk_ter ut nya lackeringar hela tiden. Hade du lagt bilderna i min nya bil tråden hade jag bara trott att det var en ny från dom. Varför? Jo för att du har ju på ett alldeles utmärkt sätt lyckats hålla dig till "could have been". Alltså det ser ut som en kärra som hade kunnat vara med i startfältet tillsammans med förlagorna!

5/5 för vision till kreation!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 63 gäster

cron