Min nylackade bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Min nylackade bil

Inläggav Aramis 22 feb 2011, 23:44

Nico skrev:Det är en Vanquish MG Shadow som har fått lite kärlek. Dekalerna har jag gjort själv. Hela bilen är mattlackad och mitt mål har som vanligt varit att skapa ett livery som "could have been".

I pipeline just nu .... Volvo Kombi - Chevy Malibu - Vanquish McLaren - NSR Porsche

Shadowen är riktigt läcker och visst hade det kunnat vara en bil direkt plockad ur en CanAm-tävling!

Sitter själv och knåpar ihop ett A4-ark som ska printas ut på Crafty Computer Paper. De dekaler jag fick av dig var skitbra att jobba med och de känns stryktåligare än Testor så det ska bli spännande!

Intressant med 4 nya projekt på gång från dig. Du drar dig verkligen inte för att sätta penseln i handen och täcka över liverys som redan är fräcka. Tänker på Malubun och McLaren. Jag är inte tillräckligt modig för att lacka om min McLaren men en vacker dag så kanske... :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 23 feb 2011, 09:33

Det värsta är när man som i mitt fall tar en kärra med en sjysst finish (mclaren) för att göra om den så blir det aldrig lika bra finish på prylarna.

Malibu'n blir stenhård - inspirerad av flames, volvo-livery, mat och hiphop. .. Vad kan gå fel undrar jag?
Har hittat på en klass som heter F.U.C.K-Racing - world premiere this friday and the Malibu shall conquer!!!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 28 feb 2011, 14:27

Jag har sjösatt en ny klass i klubben som heter F.U.C.K Racing. Detta är något vi förmodligen håller innanför klubbens väggar eftersom det igentligen är en ganska enkel klass där öl, god mat, en Whisky (eller 3) behövs för att driva bilarna frammåt. Undertecknad stjälpte nog i sig en plastmugg wirre innan starten ens gick igång.

Fun
Uncomplicated
Custom
Kickass

Idén är pissenkel. Den där fina/grymma/snygga karossen du har liggande och inte finner användning för, sätt den på ett hrs-chassie och smeta på P6'or så kör vi.

Typ såhär...
Bild

Jag printade ut badges så att alla fick det nummer dom önskade som vattendekaler och sen tävlade vi - satan vad kul det var. Och vilka bilar sen....
Bild


Här pose'ar min skärmbreddade Pizza Hut Bomber (Chevy Malibu) tillsammans med Lasse1930's svulstiga Vallåkra Volvo á la Grupp 5.

Bild
Bild
Bild

Nu kanske man tror att detta är en raketracingklass eller så. Men jag kan glatt meddela att ingen i klubben uppfattade det på ett sådant sätt utan byggde bara häftiga bilar. Man strävade liksom inte efter lägsta bilen osv. Något Laca45 glatt visade med sin extra höga Camaro hahaha...

Så, nu har jag visat upp flera nylackade bilar i en och samma post. Jag hoppas och tror att övriga bilägare inte misstycker. Jag vet t ex att Vallåkra volvon inte är riktigt färdig ännu.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Jormungandr 28 feb 2011, 16:29

mer bilder på övriga deltagande ekipage!! Jag anmäler mig redan ifall ni någonsin bjuder in till ett race i denna klass ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Ferguson 01 mar 2011, 20:52

F.U.C.K racing borde finnas med i grundlagen, för att citera RUN DMC "It's like that, and that's the way it is" 8-)
Riktigt coola byggen, men U = uncomplicated, det ser ganska avancerat ut. :suspect:
Shaped like a bullet, no barriers. Whoosh, there goes another second, doubt kills.
Speed is the key!
Användarvisningsbild
Ferguson
Braidsbytare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 10 nov 2009, 18:51
Ort: Söderslätt

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 03 mar 2011, 22:10

Nico skrev:I pipeline just nu
Volvo Kombi
Chevy Malibu - CHECK
Vanquish McLaren
NSR Porsche - CHECK


Så var fastfood Porschen klar också, hittade två kompisar på banan som också har varit på herrekiperingen.
- Kentucky fried chicken anyone???

fr v; Janne L - Nico - JensaPson
Bild

fr v; JensaPson - Nico - Janne
Bild

Försökte markera Porschens redan feta arsle med både färg rakt på skärmen och en dekal. Blev okej tycker jag.
Backspeglarna kommer på imorgon kväll (glömde dom)
Men hörni - vilken flopp med insatserna till fälgarna. Dom sjunker inte in någonting i fälgarna, katastrof!!
Kollade på att slipa ner stubben på insidan, men då går det förmodligen hål på dom då navet är insänkt i gjutningen.
:down:
Nåväl ... Tamiya "racing white" i botten, två lager "italian red" toppat med två lager "metallic red". Samma procedur på insatserna. Alla dekaler utom motul+CocaCola är hemmagjorda.

P o K

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Aramis 04 mar 2011, 03:31

Riktigt fina Porschar! :) Men nu blev jag väldans hungrig här mitt i nassa...

På breda bakfägarna glider insertsen in fint och det ser fett ut precis som det ska vara! Du får se min på söndag! :) Omlackering är planerad så fort det finns lösa karosser att få tag på. (Tycker min är för snygg för att sabba...)

Bra jobbat boys! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 04 mar 2011, 08:36

Notera att Jensa har frugan i bilen med inköpslistan i högsta hugg!!

Jag tjackar inte ny fälgar för att måla om insert o trycka in. Efter fem minuters hård shakedown kunde jag åter igen konstatera att jag ännu inte upplevt en däckskrängning på en nsr bil.
Märks att vår bana är "för liten" för dessa bilar. Helt vansinnigt ryckig körning.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav NMI 04 mar 2011, 13:45

Pizza Hut och KFC, stiligt! Jag försöker komma på något välkänt företag som man älskar att hata till mitt nästa livery och här kommer du med två på en gång! :thumb:
Crowd was roaring, I was at Brands Hatch in my imagination
At the canal turn I hit an oily patch ... Inebriation
Användarvisningsbild
NMI
Depåman
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 02 feb 2009, 23:13
Ort: Staffanstorp
Klubb: Malmö slotracing club

Re: Min nylackade bil

Inläggav balsaworks 17 mar 2011, 21:59

Jag lär mig så sakteliga att montera resinbilar. Väldigt kul för man kan hitta biltyper som inte finns på annat sätt och sen måla och modifiera fritt efter eget huvud.
Ocar är ju billiga och därför bra att träna sig på men kvaliten verkar vara lite variabel.
Det förra bygget, Aston DBR1 var rätt enkelt, bara lite putsning av gjutskägg, grunda, måla, limma dit lite smådetaljer.
Jaguar Mk2 var nåt annat - puh vad jobbigt. Mycket dålig yta på hela bilen. Jag hade kunnat spackla och slipa i dagar men det finns en gräns, så finishen är inte av högsta klass.
Bakre hjulhusen var bara 2 stora öppningar efter någon race-version som heter "Coombs". Nya mindre öppningar är uppbyggda med plasticard och spackel. Konturlinjerna runt motorhuven var helt konstiga och är ifyllda och omdragna. Alla detaljer har har fått slipas in på plats - ingenting passade. Fönstren ska vi inte tala om.
Nåja man lär sig, roligt är det och jag är nöjd med resultatet.
Bild
Bild
Bild
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Min nylackade bil

Inläggav Borgis 17 mar 2011, 22:48

Ja jäklar. Den SKA du vara nöjd med. Grymt snygg.
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Min nylackade bil

Inläggav Marsupilami 17 mar 2011, 23:16

Mäkta imponernade Jagga!

Har själv en Ocarjagga (dock en XJC) och trodde inte ens att det var möjligt att få dem att se så bra ut!
...å andra sidan tyck du ju ha byggt halva bilen från grunden.
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Re: Min nylackade bil

Inläggav balsaworks 18 mar 2011, 07:08

Marsupilami skrev:Mäkta imponernade Jagga!

Har själv en Ocarjagga (dock en XJC) och trodde inte ens att det var möjligt att få dem att se så bra ut!
...å andra sidan tyck du ju ha byggt halva bilen från grunden.


Nä, så illa var det inte. Vad jag har hört så är Ocar-skalen ofta kopierade rakt av från andra tillverkare, så i grunden är de nog väl gjorda men de verkar gjuta lite för stora serier, så om man har otur och får exemplar från slutet av serien så är ytan dålig. Sen verkar de vara lite slarviga med smådetaljer så passformen är inte den bästa, det blir mycket filande och slipande.
Tack för komplimangerna!
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 18 mar 2011, 11:00

NMI skrev:Pizza Hut och KFC, stiligt! Jag försöker komma på något välkänt företag som man älskar att hata till mitt nästa livery och här kommer du med två på en gång! :thumb:

Utan otrevlig ton i rösten, men hur svårt kan det vara ... pick one; Apple/Microsoft!!!
:up: :D ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Min nylackade bil

Inläggav Nico 20 mar 2011, 17:10

Jormungandr skrev:mer bilder på övriga deltagande ekipage!! Jag anmäler mig redan ifall ni någonsin bjuder in till ett race i denna klass ;-)


Godammit' tråden får inte somna. Allt som har med bilbana att göra läggs på hög hos mig just nu. Har massa annat trams för mig. Men denna soliga eftermiddag tog jag ett par minuter och sorterade ut lite bilder osv.
Fann ett par på de övriga ekipagen, håll till godo.

Janne L sportade startfältets äldsta ekipage
Bild


Lasse C lånade ut sin extra höga Camaro till Classe
Bild


Lasse C själv då, jodå han råkade köra in i skrivplattan som *ehrm* racedirektören råkade lägga med kanten ut över raksträckan framför förarna. "De ä en käääb" (i bakgrunden ser vi Jensas Sloter Opel pang, rakt ner på ett hrs-chassie!
Bild


Makin' Bacon - Älfvåg och Janne tampades om totalsegern men det kunde också se ut såhär
Bild


Ah, en till på Malibun då...
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 91 gäster

cron