av AVUS 12 aug 2010, 19:52
Jag ber att få gratulera UniKlas, och hoppas du hittar alla saker i ok skick.
Håller med om det ang. vita räcken (spec. lossnar de, om de är slitna) men de röda stolparna kan å andra sidan skava bilarnas startnr. eller dekor om man sladdar för mycket eller blir trängd i en kurva t ex; MEN de röda är ju dekorativa, även på raksträckorna, om man har en fast bana, inte minst.
M1 kanske du menar? BMWn? Kom 1979 om om du har den i fint skick med rökglas-variant, inte den med klara rutor dvs, är den värd en del. För att slippa löda, bör man se till att varje bandels mitten-strömdel (metall) inte ligger på olika höjd s a s, eftersom tydliga hack/hopp i körningen då kan märkas, vilket på sikt även skadar bilens strömupptagare i mitten. Sätt ihop bandelarna och drag med en mejsel eller penna i "mittenspåret" försiktigt för att testa nivåerna; inga hack ska ju accepteras, men vissa delar med fel kan passa ihop med varandra...
När beg. delar köps vet man ej alltid hur denna detalj kan påverka kommande banbyggen...
Sist, korta bandelar (511, 512 och 513) är ett måste! Spec. om man ska bygga de banor man vill, inte bara följa Carreras egna UNI-bantips!
NK, ja...det ser jag på en del kartonger jag har kvar. Som jag skrivit tidigare hade även OBS! och Domus en hel del Carrera UNI till försäljning. Kanske det finns ett övergivet lager med turkosa UNI-kartonger. Fler på forumet med liknande märkliga original-kartong (med innehåll)-drömmar? Insidan är inte allt alltså, även om jag velat visa en del av kartongernas innehåll.......................