Fysiska butiker

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Fysiska butiker

Inläggav marcus 29 aug 2010, 10:41

Nu är jag tillbaka hemma från stockholm, och får säga att era svar verkade stämma rätt bra... Bromma hobby kammade helt klart hem första-platsen som fysisk butik. Dom hade det mesta som man kan begära, och en liten bana att provköra på. Trevlig personal hade dom även därtill. Wentzells hade rätt så bra sortiment, men som sagt bra dyra också... Hobbymagasinen var jag aldrig ens på, efter att ha litat på vad ni skrivit här... Den stora amerikanska leksaksaffärren hade ett relativt bra sortiment med scalextric, men jag märkte inte att dom hade "Lagerrensning - allt ska bort! upp till 80% rabatt denna helgen", när en super resistant-Gallardo kostar 419 kr...

Råkade även gå in på Lekia vid Globen. Deras sortiment bestod av Digital varvräknare, utbyggnads-set 1 och spårbytarkurvor. Samtliga tre saker hade dom mängder av... Tyckte det var aningen udda saker att välja att ha i sortimentet. Priserna var dock helt ok, om man ville ha nåt av det...

Modellex i Örebro hann jag dock ej med på vägen upp, och på vägen hem var jag tvungen att passera Norrköping, så det blev aldrig av då heller, då jag hamnade på fel sida av den där vattenpölen....
marcus
Depåman
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 30 mar 2009, 03:29
Ort: Trollhättan

Re: Fysiska butiker

Inläggav GranTurismo 25 okt 2014, 19:47

Finns kanhända Sveriges bästa Scalextricsortiment idag i Norrköping?

Är ibland i Norrköping i jobbet och passerar Ingelsta köpcentrum på vägen ur stan. Var in till Lekiabutiken för första gången på länge och möttes av en helt fantastisk vy!

Bild
Bild

Inte nog med att de hade nästan fullsortiment på standardbilarna, de har även flera limited edition-boxar i två låsta glasmontrar (en syns till höger) och en herrans massa startset. Bland bilarna var det både de senaste nyheterna och modeller som kommit det senaste året. Smått imponerad faktiskt, trodde inte sådant här förekom längre i Sverige idag.

Butiken verkar satsa lite i hobbysortiment. En hel vägg byggsatser, Märklintåg och mycket radiostyrt (Kyosho). Även en hel del die cast-modeller. Bl a Kyoshos fina och dyra i 1/43 och 1/18, bara en sån sak.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Fysiska butiker

Inläggav Jormungandr 25 okt 2014, 21:47

fasiken vad najs! ska försöka att komma ihåg det nästa gång man har vägarna förbi där!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Fysiska butiker

Inläggav Mrweber 07 nov 2014, 09:55

Model-Craft i Malmö har ett hyfsat utbud om du är här nere nån gång.
350+ bilar i samlingen o fler blir det :)
Mrweber
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 16 dec 2012, 19:34

Föregående

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 83 gäster