Vill höra ert omdömme om SCX Dome

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Vill höra ert omdömme om SCX Dome

Inläggav Hakon 05 feb 2004, 22:28

Skulle vara kul att höra vad andra tycker om denna SCX modell.Jag kör mest Fly men nu har jag blivit såld på denna läckerbit sanslöst kul att köra.Vilka härliga tvärställ i kurvorna, full kontroll på bilen.Snäppet snabbare än Fly standardbilar,bra vrid i deras motor accar ifrån Fly (är Flyfantast).Färdigsmord ifrån fabrik :up: Har endast slipat däcken innan race.Tålig det går att snurra, krocka utan att bitarna flyger av.Lite högt ljud ifrån den(som en SCX sig bör) men det glömmer man i bataljerna.Inte samma detaljnivå som Fly/Scalextric men alla kan inte vara som dom men ser duktigt fräck ut,även på banan. Ett plus för deras xenonljus snyggt som bara denJag e helnöjd med min Dome
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17

SCX Dome

Inläggav Niki Lauda 27 feb 2004, 22:27

Mjaaaa vet inte om jag tycker den är så bra men den är mcyket snygg och kan kanske gå att få fart på . Mina xenon ljus pajade vid första avåkningen.

Min MG Lola från Scalxtric är överlägsen SCX Dome.

Vi kör med 9-15V transformatorer och det klart att vid 15V blir det lite svajigt!

Hur mkt spänning kör du/ni med?

Niki
Niki Lauda
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:35

Inläggav Hakon 27 feb 2004, 23:15

Vi kör på 15,5 volt.gillar inte Scalextric för mycket magnet likaså Fly Lola.Jag ger Fly Lola en match, så dålig är Dome inte med tanke på att Fly Lola är i samma klass som Scalex.Jag har fått en härlig gång i min Dome utan en massa magnethåll.Vi har ca 7 meter "flygraka" Flylolan blir frånåkt och bortbromsad lolan har usel broms Domen suverän.När Dome släpper går det att hantera, Fly bara släppper utan samma möjlighet till kontroll.Bättre vrid i Domen ifrån botten.Accar fullt i slutet på sista kurvan innan början på flygrakan bromsar på sista rakskenan full patte igen Lolan är väck,sen kommer Lolan igen i dom trixiga partierna men Domen hänger på sen ut på rakan Domen förbi igen, vilka fighter det blir .Nä jag har min favobil ,DOME :thumb: Ang ljusen glappkontakt vid dioderna,lite kontaktspray sen funkar dom perfekt.jag tycker det är kul att köra och ge dom andra Fly och Scalex bilarana en match med en Dome det är bara jag som kör med en ,Fast har en kompis som fått e sjujäkla snurr på sin SCX Abarth med Proturbomotor,den är riktigt giftig.Snacka om att det är kul med slotcar,även på "hobbynivå"
Hakon
Kurvvakt
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 feb 2004, 21:17


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 86 gäster