Sida 2 av 20

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:00
av SlotRacer
Nu tycker jag att du är orättvis Jensa.
Pendle har delat upp leveranserna för mig också, flera gånger.
Om du tar dig tid att kolla på pendles "Terms & Conditions" så ser du att exv. en 2.5kg leverans är billigare att dela upp på två paket. Att ett av detta paket skulle skickas nästa dag är väl också rimligt med tanke på hur många paket man kan misstänka att en av världens största bilbanenasare skickar dagligen.

2.5kg med Royal Mail (som tillåter max 2kg för brev)
£7.5/2kg + £3/500g = £10.5

2.5kg med Parcelforce:
börjar på £12.5/5kg

Har aldrig haft problem med pendle...bara med posten, både RM och den svenska.

Annars är det oftast http://www.slotshop.se som gäller, ingen slår deras leveranstider vilket är huvudanledningen för mig att beställa därifrån...och det får jag inte betalt för att skriva.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:02
av JensaPson
Det är enkelt att kolla!

Du har ett avsändardatum på paketet och i annat fall så ska det stå på avin att sändningen innehåller 2 kollin.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:05
av snugged
fast posten är lite galna nuförtiden. jag skickade ett paket till långt före jul till södra sverige.
det dök upp idag. posten = inte att lita på. :-((

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:11
av JensaPson
SlotRacer skrev:Nu tycker jag att du är orättvis Jensa.
Pendle har delat upp leveranserna för mig också, flera gånger.
Om du tar dig tid att kolla på pendles "Terms & Conditions" så ser du att exv. en 2.5kg leverans är billigare att dela upp på två paket. Att ett av detta paket skulle skickas nästa dag är väl också rimligt med tanke på hur många paket man kan misstänka att en av världens största bilbanenasare skickar dagligen.

2.5kg med Royal Mail (som tillåter max 2kg för brev)
£7.5/2kg + £3/500g = £10.5

2.5kg med Parcelforce:
börjar på £12.5/5kg

Har aldrig haft problem med pendle...bara med posten, både RM och den svenska.

Annars är det oftast http://www.slotshop.se som gäller, ingen slår deras leveranstider vilket är huvudanledningen för mig att beställa därifrån...och det får jag inte betalt för att skriva.


Det finns tyvärr fler exempel på där Pendle inte har lyckats.
I just det här fallet så han det ena paketet komma fram innan det andra ens hade lämnat Pendle.
MEN! Alla betalningar var dragna redan på det första paketet.
ÄVEN det som inte ens hade gått.

Att Slotshop går fort vet jag. Det är bara att knacka på hans dörr och få bilen i handen! :beer:

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:18
av SlotRacer
JensaPson skrev:I just det här fallet så han det ena paketet komma fram innan det andra ens hade lämnat Pendle.
MEN! Alla betalningar var dragna redan på det första paketet.
ÄVEN det som inte ens hade gått.


:-? Sitter du på mer info än det som skrivits?

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:21
av Borgis
JensaPson skrev:Pendle har missat igen men vill inte säga det. :-((

Och varför postades inte paketen samma dag?
Varför hann det ena paketet komma fram och det andra ifrågasättas innan det ens har gått iväg ifrån England????


Det har hänt flera gånger för mig när jag gjort större beställningar till gänget. Först fattade inte jag heller varför. ;-) Sedan läste även jag på i deras terms and conditions. Jag är säker på att de gör det bästa möjliga
för oss. :) Det är ju bara att läsa innantill.

Säg att du har handlat grejor och det väger 2,3 kg.
Med Royal Mail blir det small packet upp till 2 kg. Tyngre går inte.
Återstår ParcelForce och där kostar upp till 5 kg 37 pund till Sverige.
Två st Small Packets 2kg + 500g kostar 20,50 försäkrat o klart.

Varför inte båda paketen går samma dag är dock lite underligt.
Kan det ha med deras sammanslagning med Get slotted att göra?

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:53
av guadeloupe
JensaPson skrev:I just det här fallet så han det ena paketet komma fram innan det andra ens hade lämnat Pendle.
MEN! Alla betalningar var dragna redan på det första paketet.

Jag tror du har missförstått mig, första paketet kom i fredags, andra i dag. Jag fick svar på mitt mail i lördags.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 23:57
av Borgis
Det andra paketet kom alltså i praktiken dagen efter. :) Det är så det har varit för mig också de senaste gångerna.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 09:55
av Burström
Jag tänkte inte skriva här ang Pendleslotracing,men jag kände att jag ska göra det.

Efter 8 års tid av affärer och vänskap har jag avslutat den delen till Bröderna Sean och Tony.
Det blev myckt mycket fel i sista bes och lev av dom i december,det första som hände var att
jag var tvungen att bränna i väg 15 mail med frågan om jag skulle få grejorna och om dom hade
det hemma.
Det andra hur mycket pengar dom ville ha,tror ni jag fick något svar? Nej.

Jaha då tog jag och ringde och pratade först med styvsonen Nick han var inte så insatt i
ärendet så lillebror Tony fick ta över.
O det var ett missförstånd o hej och hå, Ja men skicka ett mail om du har allt hemma
och hur mycket du ska ha, Jo det skulle Tony göra.

Tror ni jag fick något mail? Nej, 4 samtal till och till slut kom ett paket.

Men jag hade mer på order av dom,men nu hade Herr Burström surnat till så det blev ett
hetskt mail hur fan vi skulle göra i fortsättningen.

Svar Tony. Jag har annat och göra än att svara på mail hela dagarna och är du inte nöjd
så kan du avsluta orden.

Re svar Burström, Behåll grejorna och ha ett bra liv.

Jag vet att dom hade mycket och gör ang flytt och annat MEN!!!
Vi höll på så här mellan början av Nov till mitten av Dec.

Men det är min sista erfarenhet av Sean och Tony efter 8år.I övrigt VAR det bra..

CB

Det är synd när man tror att man

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 10:11
av Nico
Ja jag har inte mycket mer positivt o säga om Pendle än vad Buris har här ovan.
Två inpyrda idioter som inte känns särskilt service-minded de 6-7ggr mina orders har krånglat. Har kanske beställt 13-15ggr där. Och om strax över hälften funkar utan strul ... är det bra?

Men man får leva med skiten eftersom dom sitter på makten (makt = tilltalande sortiment). Jag handlar numera i första hand av Svenska shop'arna. Kan de inte utan massa hustle leverera det jag vill ha så lägger jag en order hos Pendle och sen försöker jag glömma bort att jag har beställt så får man en överraskning 2v senare. 1st brunt paket, och har du tur så är det allt du beställde för någon vecka sen. Men inte alls ovanligt att dom har strukit något från ordern, debiterat ditt kort och sedan skickat grejorna utan att fråga om du vill ersätta med något annat. Åter igen .... så jävla trist att dom är så kass när det kommer till kritan!!!!

Skulle vara skoj o skicka en låda med en påse hundskit till dom ... för dom verkar inte fatta o ta till sig lite kritik. Så jäkla synd att det är såna nonchalanta slarvpellar som sköter skiten.

Att dom e så jäkla stora o skickar bilbanegrejor till Zimbabwe eller dyl skiter jag i... service är skitviktigt!!!

BildPENDLEBild

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 10:39
av Borgis
OK, Pendle bashing time igen. Jaja, låt inte den här tråden bara fastna vid det
nu.

Vad vet vi hittills?

Pendle = hår av hin med värdelös service (enligt vissa åtminstone)

Alla svenska shoppar = jättebra. (utom en som "lånat" bilder hos Nordic, men de har inte
nämnts i den här tråden förut)

Men det måste väl finnas fler alternativ? :)

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 11:14
av Dan J.
OK, nu är det undantag att jag handlar utomlands (börjar bli undantag att jag handlar överhuvudtaget... :( ), mina erfarenheter av Pendle är goda, ex: beställning fredag, ändrade min beställning samma dag via ett mail, och måndag eftermiddag har jag paket med korrekt innehåll att hämta ut. Men skit i det, andra som funkat utomlands utan problem:
http://www.slotcity.co.uk
Tyskland:
http://www.slot32.de
http://www.jaspeed.com
...men som sagt, de tyska kan bli dyra i frakt. :-|

/ Dan

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 12:11
av Kaffehandlaren
De som har fungerat bäst för mig är följande:
http://www.jadlamracingmodels.com/
http://www.getslotted.co.uk/default.aspx
http://www.slot32.co.uk/
http://www.tbirdslotracing.com.au/index.php

Ett litet extra plus till den sistnämnda som är mycket trevlig att ha och göra med. Värme a la Aussie :thumb:

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 12:22
av nandroid
Dan

Inga problem med Pendle här, beställt ca 30 gånger. En sak som jag märkte var att det gör betjäningen litet bättre är SlotForum PLUS-medlemskap, förutom då -10% rabatten. Ibland kan det ta länge för att få svar per mail, men kontakta Sean direkt så fungerar det. Tony kan vara lite .....


http://www.slotcity.co.uk
Litet i postkostnader, bra "bargains" ibland

Tyskland:
http://www.slot32.de

Toppen ställe men det löns att samla ihop en hel del grejer, tror dom skall ha 38 Euro i frakt för paket som paket till Finland//Sverige

Ingen större efarenhet av svenska shoppar, handlat i Haparanda samt Wentzels (?) i Stockholm.

Dom finska är dyra Scalextric bil kostar ca 56 Euro, så ni kan väl tänka er att man handlar på annat ställe

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 20 jan 2009, 12:35
av snugged
varför i hela friden är frakten från tyskland så dyrt?!? någon som vet?