Sida 1 av 20

Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 21:27
av lasse1
Vilka åtisar sköter eller misssköter lista och berätta

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 22:33
av Kristian
Nordic slotcar (forumets ägare/sponsor) och Swedish slotshop sköter sej utmärkt.
Slotcar4fun ska enligt utsago åxå sköta sej bra men jag har ingen egen erfarenhet av att handla därifrån.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 22:57
av Marsupilami
Exakt, "De tre" är alla suveräna. Har handlat hos alla och varit nöjd var gång.
Slotcar4fun har helt klart fått majoriteten av mina pengar, men det beror på läget, en halvtimme i bil för att kunna se och klämma på prylarna innan man köper.

Var även nöjd kund hos Overdrive i Tyskland tills i höstas då en beställning jag lade tog ca tre månader tills jag fått delarna jag beställt. Hade jag inte börjat begära pengarna tillbaks hade jag garanterat inte haft prylarna ens idag. Inga som helst förklaringar till förseningen eller ursäkter värda namnet från deras sida. Aldrig mer, vilket är trist med tanke på deras reservdelssortiment.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 23:09
av Selis
Nordic slotcar och Swedish slotshop. Mycket bra service. NS har tex hjälp mig hitta alternativa reservdelar och SS har utfört garantibyte av motor, och lödde dit den nya på plats i klubblokalen.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 23:23
av JensaPson
The Slot Outlet (England)

http://stores.ebay.co.uk/theslotoutlet_ ... clZ0QQtZkm

Bra ebay shop med bra priser men lite hög fraktkostnad.
Seriös med snabba leveranser och bra mailkontakt.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 23:29
av guadeloupe
PendleSlotRacing ska väl normalt sett vara tryggt men bara för att jag säger detta så saknar jag två bilar i en leverans jag fick från dem idag. Jag hoppas få återkomma med postitva besked så snart jag fått svar på mitt mail till dem.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 16 jan 2009, 23:33
av Niak
De svenska tre bara goda erfarenheter :thumb:

http://www.jadlamracingmodels.com/ Snabb leverans & billig frakt. Dock mer en scalextricspecialist.

http://stores.ebay.de/Gerds-Autorennbahn-Shop Carreraspecialist med hyfsade priser men dyr frakt.

Några tips från mig

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 17 jan 2009, 14:40
av ferrari kid
Tjena!
Jag har handlat från pendle några gånger alla gånger har allt varit PERFEKT! :thumb:

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 17 jan 2009, 14:51
av Dan J.
De tre svenska (nordic / slotcar4fun / slotshop) sköter sig alltid!

Om du handlar från Tyskland så hör dig för om fraktkostnad först.

/ Dan

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 17 jan 2009, 15:20
av Nico
guadeloupe skrev:PendleSlotRacing ska väl normalt sett vara tryggt men bara för att jag säger detta så saknar jag två bilar i en leverans jag fick från dem idag. Jag hoppas få återkomma med postitva besked så snart jag fått svar på mitt mail till dem.


Det måste ha varit mina småbilar dom missade *S* dom kände det på sig...

aaaj mejt, i theenk dees too keers aar for Niiko in swed'n.

O sen lade dom bilarna åt sidan.
Men jag är van No love lost haha

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 17 jan 2009, 21:31
av Gabor32
njöd hittlse med detta förtag som handlat
Jag väntar beställningen säljer bara ninco
http://www.rc-center.se
Vi får se hur posten sköter det hela ,
Efter posten förändringar i sin verksamhet mer osäkert att sicka brev paket i dag

Bättre priser på visa saker , mot de andra svensk sidorna ,
man får ringa och det syns inte allt på sidan få där fina katalogen av ninco väntar på.

samt de ligger närmare mig trollhättan butik , bor i tanum

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 13:23
av Norrhyttan
Sanningen kommer oftast fram när det är dags att hantera en reklamation. Har reklamerat två bilar hos Nordic Slotcar, och det var bara positivt.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 22:20
av guadeloupe
BIGBOI207 skrev:
guadeloupe skrev:PendleSlotRacing ska väl normalt sett vara tryggt men bara för att jag säger detta så saknar jag två bilar i en leverans jag fick från dem idag. Jag hoppas få återkomma med postitva besked så snart jag fått svar på mitt mail till dem.


Det måste ha varit mina småbilar dom missade *S* dom kände det på sig...

aaaj mejt, i theenk dees too keers aar for Niiko in swed'n.

O sen lade dom bilarna åt sidan.
Men jag är van No love lost haha

Bilarna är numera på ingång. Jag har fått svar från Pendle och pga vikten hade de lagt två bilar i ett eget paket och det paketet blev lite försenat. Mina erfarenheter av Pendle är positiva, även efter denna incidenten.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 22:32
av JensaPson
Pga vikten????
Vad väger en bilbanebil? 100 gram? + låda = ca 200 gram.
5 bilar ett kilo. 15 bilar 3 kilo?

Så det skulle vara billigare att sända TVÅ paket (minimivikt för debitering 1kilo) från England till Sverige istället för ett paket som innehöll två bilar till? 400 GRAM!

Den enkla går jag inte på.

Pendle har missat igen men vill inte säga det. :-((

Och varför postades inte paketen samma dag?
Varför hann det ena paketet komma fram och det andra ifrågasättas innan det ens har gått iväg ifrån England????

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

InläggPostat: 19 jan 2009, 22:42
av guadeloupe
JensaPson skrev:Den enkla går jag inte på.

Posten är inte klok nu för tiden så jag tror dem. De svarade mig att det var pga vikten men det kan vara pga storleken också. Att de talar sanning den här gången stöds också utav att postavin för det andra paketet dök upp idag, alltså bara en dag senare än det andra paktet, att det blev så beror säkert på strul hos posten här i Sverige.