Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GTA 10 jan 2013, 12:18

ja det var bara gröna possetiva omdömmen när jag handlade. måste ha hänt något där.
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Dan J. 10 jan 2013, 22:51

Han vann en av mina auktioner i senaste omgången. Auktionen gick ut 16/12, jag fick pengarna på mitt konto 19/12... Mycket konstigt det där att han inte kan sköta försäljningarna :-? I den första auktionen där han köpte tog det lite tid, förstod av mail att det var bäst att skriva på engelska, då fick jag betalt omgående, och även i efterföljande auktioner. Räknar jag rätt har han köpt fem bilar av mig under perioden sept-dec, jag har fått betalt för alla.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav jomol22 14 jan 2013, 18:39

Nico skrev:Vad hände med Snapester? *nyfiken*

Jag har polisanmält. Skulle kanske prova GTAs metod. :-? :suspect:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 15 jan 2013, 08:00

Måste ju gå att få fram lite namn och skoja till det för honom, typ ringa och ställa av bilar och körkort osv. 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Pucko Camaro 69 24 feb 2013, 22:43

Jaha det blir mitt första inlägg här på denna trå skulle jag tro.
För si så där tio dagar sen så rastade jag min NSR Audi R18 runt min lilla bana. Men något gick snet och de bara raslade till. Lyfter upp bilen och kollar, jaha inline drev nr 2 som gick åt skogen. gick in i verkstan av med karossen och döm om min förvåning även piniondrevet har tappat några tänder. Hmmmm fram med kameran tog bilder, Skickade till Slotcar4fun som ändå är generalagent för märket så han borde hjäpa mig med detta.
Fick svar någon dag senare att han hade minsann vidarbefodrat mitt brev och bilder till Salvatore på NSR.
Sen blev det tyst tills i förbiddags den 24 feb då jag mailade Leif på Slotcar4fun om hur går det med drev frågan.

Så här bra:
Ja, jag har mailat med Salvatore själv men han kunde inte säga något om
vad som hänt, inga systematiska fel som han känner till.

Dock fick han din adress för han ville skicka ersättningsdelar till dig
direkt.

Så ska jag vara missnöjd eller nöjd kund hos Slotcar4 fun?
Nu väntar jag bara på ett brev med drev från självaste Salvatore.

Ni ska givetvis få se på bilderna....
Bild
Bild
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Kristian 24 feb 2013, 23:08

NSR´s inlinedrev är skit. Piniongen vet jag inget om men krondrevet rasade på min R18 också, dit med ett Slot.it så kan du åka i all evighet sen.
Nico fick ju ras på en piniong för ett tag sen, den hade tappat ett helt knippe tänder också men jag kommer inte ihåg vad det var för bil (inte NSR det vet jag).
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Pucko Camaro 69 24 feb 2013, 23:15

Om jag ska vara riktig så är det tre NSR drev som åkt, två svarta och ett lättat blått drev. Det lättade sitter i en MSC MG Metro Per Eklund rallybil. Så sitter där två Skåningar eller en skåning och en Västeråsare som kör R18 som inget hänt med sina drev. Hoppas de får ett ras de med :o
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 24 feb 2013, 23:16

Pinionen i min Avant Slot Peugeot blev slaktad. Krondrevet höll, det var ett slotit drev.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Pucko Camaro 69 24 feb 2013, 23:19

Väntar med spänning på vad det är för drev kom kommer dimpa ner i berv inkastet. Västeråsraen säger att det ska vara ett annat material i plasten som ska hålla bättre, det lär jag märka när jag rensat det med ooooppsss
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Kristian 25 feb 2013, 01:52

NSR har ju själva gått ut med att dreven på R18 är dåliga har jag för mig att jag läst någonstans.

Kanske läge för han den där världsmästarkillen å ta en titt på vad som funkar i längden, dom har ju börjat med plastdrev på SW bilarna också dom snåla jävlarna.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Aramis 25 feb 2013, 08:10

Detta finns att läsa bl a i bloggen på Slotcar4funs hemsida gällande plastdreven på NSR's anglewinder-bilar:

NSR - Öppet brev från Salvatore Noviello om plast vs. metalldrev
NSR's ägare som ÄR en dedikerad och hängiven tävlingsåkare har i år jobbat med att ytterligare förbättra och öka prestanda och körupplevelse med NSR-bilarna. Utvecklingsprojektet har gått mot plastdrev istället för metalldrev, allt har sett bra ut men nu har han dessvärre upptäckt en del kvalitetsproblem med både pinion och krondrev.

Här är ett bra exempel på hur NSR fungerar. Rak, transparent och snabb kommunikation när problem uppstår. Och en direkt åtgärd. NSR återgår till metalldrev för både krondrev och piniondrev tillsvidare.

Direkt från Salvatore - ett öppet brev som förklarar en hel del kring vad som hänt.




"Dear Clients

First of all, please accept my excuse for delay in reply, but it is not so simply.
German language is impossible for me… English is a little bit better… Only Italian is OK J

Believe me, I had 3 nights without sleep, only having in my mind “gear/pinion” problem.
Big problem for my clients, so big problem for me.
Please give me possibility to explain that it is only MY fault! 100% my fault!

My first and top important decision was to stop immediately assembly line and come back to metal gear and pinion.
We started 6 dec to disassemble ALL Anglewinder cars into factory and we are installing metal pinion and gear to eliminate ALL problems.

Second important decision is to ship (for free of course) metal gear + pinion + motor screw to ALL distributors, to give to their shop/clients, to give to end users.

Please give only right time, just few days, and all clients will receive new metal set gear + pinion.
Of course our distributors and shops will include into showcase a set of metal gear + pinion, so when you will buy for example a corvette with plastic set, you will find also into vetrine a new set of metal gear and pinion.
I never want that my client have to spend money to replace something!!! Never!!

But now PLEASE, give me small possibility to explain again and better WHO is NSR

I LOVE slot cars, I try every day to make my best; here we aren’t big industry, we are only 14 guys.
NSR philosophy is simple: NSR produces competition slot cars, they race on tracks, they win around the World, and they are not to be put on display!
NSR makes slot cars only to WIN competition! Not to play!
NSR cars are the fastest slot cars in the World “straight out of the box”, with and without magnet.
THIS is MY mission, MY philosophy, and we all together here try everyday to improve performances of our cars.
Our competitors are not Racer, Fly, Slot.it or other Brands…
Our competitor are Tracks, Lap Timer, Race result!
NSR think only about performances!

Our costs are very high and there is an explanation for that: we produce ourself here in Italy, here in our factory; all NSR employers have regular working-contract, insurance, and we pay tax and royalty to all Companies and Sponsors that give us licence since we fully respect the law.
To assure you I like to remark that I WANT to continue my dream making slotcars for all the rest of my life J


OK, I thank you, now I have to explain to all clients other things:

Plastic gear/pinion is better than metal, this is not crazy, this is real; this is not new information, this is old, very old; people racing eurosport or fastest slotracing cars on wooden tracks use since 20years only plastic gears and their car run over 100kmh!! This is real, this is not fantasy!
For this reason, as I think only about TOP performance of NSR cars, I made big money investment in new molds to produce plastic gears and pinion.
NOT TO SAVE MONEY COSTS, BUT TO IMPROVE PERFORMANCE ONLY!!!!
This must be clear in your mind!
I’m not a bandit, I want only BEST PERFORMANCE of NSR cars!

Unfortunally, my fault is to start too much fast into this operation, I “runned” too much, I changed from metal to plastic too fast, in shortest time, without be sure 100%.
So, we started to sell some cars with plastic gears and pinions, and I discovered after 2 months that more gears were defective, due to temperature problem during injection L
I immediately replaced gears, sent new gears… but the problem was the same…
We made modifications on gear molds, now we have 6 spokes instead of previous 3: this because previous gears were not perfect round… now plastic gears are perfect….
But later I discovered that also we had a problem on red aw pinions, as it is not always perfect; there are some defective pinions, still some defective gears, so there are some defective cars….
SORRY!!

This is only MY fault!! 100% my personal responsibility!

We raced in Belgium with plastic gear 24hours without problem!
But I have to be honest, I have to think that not all people are able to work on the car to have best setup.
My mission is always and it will be always to make best cars, easy to drive and easy to use, without change parts, without work to have best performance.

My fault was to be “too much fast” in replace metal with plastic gears.

For this reason now :
1. we come back immediately to metal gear and pinion
2. I develop plastic gear and pinion for best result (new gears 6 spokes are perfect now, but I have to concentrate work on pinion first)
3. I will test everything on our track for long time, very long time J
4. when I will be sure 100% of quality, I will send for free 1 complete car equipped by plastic gear/pinion + spare plastic gears/pinions to “Slot Clubs” interested in test test test and send me detailed report.
YOU will be my personal tester!

This only because I’m sure 100% that plastic is better J
Of course we will continue to install metal gears and pinions on NSR cars from Factory.

Thanks for patience and best regards"
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Lasp 25 feb 2013, 10:09

Faktiskt en av de bästa ärligaste förklaringarna jag har läst, tagit del av.
All heder till NSRslot.it säger Lasp :up: :up: :up:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Lempa 28 feb 2013, 00:09

Som alltid enl min erfarenhet av NSR: Raka puckar, inget knussel och öppna ridåer! Har man gjort något fel i produktionen så berättar man det, och åtgärdar felet, och sen kompenserar/ersätter man de som fått defekta delar eller inte hållit måttet. Kan bara tycka att Salvatore, som jag träffat personligen, är en rättskaffens man och en mycket seriös slotracer, och numera även en seriös tillverkare in till sista blodsdroppen. Så, all heder till att han gått ut med vad han har goofat i produktionen!

Men Pucko, jag undrar, kan du inte förstå eller se skillnaden mellan en återförsäljare och en producent?

Pucko Camaro 69 skrev:Fick svar någon dag senare att han hade minsann vidarbefodrat mitt brev och bilder till Salvatore på NSR.
Sen blev det tyst tills i förbiddags den 24 feb då jag mailade Leif på Slotcar4fun om hur går det med drev frågan.

Så här bra:
Ja, jag har mailat med Salvatore själv men han kunde inte säga något om
vad som hänt, inga systematiska fel som han känner till.

Dock fick han din adress för han ville skicka ersättningsdelar till dig
direkt.


I mina ögon har ju i det här fallet återförsäljaren, dvs Slotcar4fun, tagit sitt ansvar och gjort vad som bör förväntas av en sådan; dvs tagit kontakt med producenten som sedan i sin tur presenterat en lösning. Så min fråga är varför du sen i samma andemening skriver:

Pucko Camaro 69 skrev:Så ska jag vara missnöjd eller nöjd kund hos Slotcar4 fun?


Ja, bestäm själv vem du vill lägga din ilska och frustration på, men jag kan åtminstone inte se att någon i ledet har gjort något fel här!

Vill i sammanhanget poängtera att jag inte har någon som helst privilegierad relation till vederbörande säljare, mer än att jag handlar där lite då och då, och att jag känner Leif sen tidigare. Min andemening här är enkom att det är viktigt att skilja på leverantör och producent! Och som det ser ut enligt din beskrivning av din korrespondens är ju att du kommer att få nya delar. Varför då klaga högt på återförsäljaren annat än för att informera att dreven/pinionerna i detta fall med denna bil inte höll måttet?

Har du förresten helt säkert kollat att det inte fastnat en borttappad skruv i motorn? 8-)

/LL
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Niclas 28 feb 2013, 10:48

Jag hade ju samma problem med min NSR Corevette, plastdreven blev tandlösa efter ca 20 minuters körning.
Motorn i den bilen är vrålstark så där går inte med plastdrev. Jag hade läst att NSR skulle ersätta så jag skrev till Leif på Slot4fun. Vips så hade jag 120 kr tillgodo på nästa beställning! :thumb:
Har inga dåliga saker att säga om Leif och hans firma!
//Niclas
Så länge man har roligt går ingen tid förlorad
Användarvisningsbild
Niclas
Mekaniker
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 11 okt 2012, 09:10
Ort: Karlstad
Klubb: Ksrc

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Pucko Camaro 69 28 feb 2013, 12:37

Vill be om ursäkt om ni tycker jag har varit hård mot NSR och Slotcar4fun om dessa drev.
Hade jag varit missnöjd med butiken eller med märker hade jag inte handlat där eller kört märket.

Tack för mig.
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 85 gäster