Lasp skrev:Ja frågan är väl värd att diskutera, trots att underlaget i Sverige inte är detsamma som därute!
Aramis skrev:Visst kan det löna sig att köpa bilar från utlandet men en annan som köper drösvis av reservdelar såsom fälgar, däck, kablar, braids, drev, pinioner etc vinner mer på att handla från de svenska. Så länge de håller ett bra utbud och har i lager så kör jag svenskt, annars vänstrar jag med Topslots n trains.
mINdAt3z skrev:Att sitta och tjura på kammaren och svära över att man inte har lika höga marginaler längre på försäljningen, det har aldrig byggt framgångsrika företag. Utan det är istället att läsa marknaden, anpassa sig och hitta möjligheter som ger framgång.
mINdAt3z skrev:Visst, jag förstår att säljarna och distributörerna i Sverige måste tjäna pengar. Och marknaden är inte så stor i Sverige, men 200 kr per bil i skillnad? Är det verkligen motiverat? Och då pratar vi ändå listpriser. En av säljarna jag köper av skickar med reklam ibland, de säljer bilarna för detta priset i butiken utan prut eller krav på volym.
mINdAt3z skrev:...landade mig på ungefär 480 kr stycket.
mINdAt3z skrev:Vad tror ni? Vad är anledningen till priserna i Sverige? Hur påverkar det vår hobby? Vad kan man göra åt det?
ymigs skrev:mINdAt3z skrev:...landade mig på ungefär 480 kr stycket.
Då jag har lite insyn kan jag tala om att för NSR är det mindre än vad inköpspriset ligger på för de svenska butikerna. Kan kanske vara svårt att konkurrera då...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 80 gäster