Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav balsaworks 11 dec 2012, 23:34

Det hände en bra grej med en annan firma, så nu kommer lite positiv reklam.
Jag köpte en MMK Mercedes 500 från Aloyshop i Spanien. En stor tung svart resinbil (en sån där som Adolf H's hantlangare fräste runt med på autobahn).
Tyvärr hade den slitit sig från bottenplattan i kartongen och infästningen för styrskon hade brutits av. Mail till Josep Aloy som svarade inom en timme: "Jag mailar en ny bil men det dröjer tyvärr 5 dar. Sänd tillbaka den skadade bilen så betalar jag portot för returen".
Sju dar senare kom den nya bilen, mitt utlägg för returen krediteras vid nästa order. Plus en kommentar: "Jag har kontaktat MMK's spanske importör - infästningen för styrskon är för klent utförd. En förstärkning av chassits bottenplatta kommer att göras och en ny bottenplatta skickas till dig så snart vi fått ett ex. Beklagar det extra besväret."
Snyggt - här en säljare som vet hur man behåller sina kunder. Inget tjafs. Snabbt, artigt, tydligt, effektivt och korrekt hanterat. :thumb:
Där handlar man gärna igen.
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 12 dec 2012, 11:33

Jag testade aloyshop en gång, minns att jag var mycket nöjd med leveransen, och allt runtomkring.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Borgis 13 dec 2012, 00:05

Jag har också handlat från Aloyshop flera gånger och det har alltid varit tillfredsställande.
Inte billigast frakt men kanonpriser på en del grejor ibland så slutsumman blivit human
ändå. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GTA 13 dec 2012, 18:21

Tradera räknas väl inte som en återfösäljare men någon som har handlat av Purdy04 eller Snapster som den nu kallar sig.

Väääldigt långa leveranstider var det på Purdy04 tiden men nu när perssonen heter snapster så verkar det inte komma alls. har fått ett svar från personen för ett tag sedan men nu svarar den inte mera. kul.. hade jag vetat att det var purdy som låg bakom snapster så hade jag tänkt till 2ggr innan jag bjöd.

någon som handlat från denna förut?
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Jormungandr 13 dec 2012, 20:03

sånt brukar väl avslöjas genom dålig feedback från andra kunder? det är värt att kolla upp. Iaf om det handlar om litet dyrare grejer.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GranTurismo 13 dec 2012, 21:00

Ganska många negativa omdömena. Kan säkert finnas fler missnöjda. Personligen tycker jag inte omdömessystemet fungerar bra. Om man lämnar ett negativt omdöme får man tveklöst ett negativt omdöme själv som hämnd, har hänt mig själv en gång.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Lasp 13 dec 2012, 22:03

snapester var med och bjöd på mycket av mina alster, men vann inget vad jag kan se!
Men ibland skulle man vilja spärra för vissa köpare som bara ligger och lägger låga bud.
Traderahandel är en sak för sig som jag inte gillar. Men nu har jag rensat ut det jag ville bli av med. Skåpen är ändå fulla! Hur kan det komma sig undrar Lasp ?
Men som jag sagt, det finns många bra handlare också.
Vi skall komma ihåg att det är de flesta affärerna som går bra.

PS Jag måste ändra bilden till höger, Forden blev såld! /DS

När jag letar på nätet söker jag upp ett känt märke, som slot it Pioner eller nsr.
Så ser man vilka som är återförsäljare i Sverige och andra länder.
Då får man träff på liknande sidor
http://www.funstuffonly.com/slotcarlinks.html För visst skall det vara roligt!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav taunus76 13 dec 2012, 22:25

du kan spärra användare på tradera
klicka på mitt tradera
under rubriken på vänster sida med rubriken sälja finns säljverktyg
klicka på den och där kan du under spärra budbivare lägga in alias på dom du inte vill kunna lägga bud
Användarvisningsbild
taunus76
Braidsbytare
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 03 jan 2010, 22:45
Ort: Uppsala / Vänge

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav guadeloupe 13 dec 2012, 23:30

Lasp skrev:Men ibland skulle man vilja spärra för vissa köpare som bara ligger och lägger låga bud.

De lägger ett lågt bud bara för att du inte ska kunna dra tillbaks auktionen.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 14 dec 2012, 07:05

Seriöst, vad är det där för skitprat?
Om Snapester vill lägga buda på dina låga startpriser får han väl göra det?!
Ska man blocka vissa användare (visste inte att funktionen fanns ens!!) bara för att dom är först med att lägga bud?
Blir jag blockad av dig om jag bara lägger startbuden?!

Lösningen på ditt problem, höj startbuden då så slipper du att få bud på det du vill sälja.... :cuckoo:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav jomol22 14 dec 2012, 10:06

GTA skrev:Tradera räknas väl inte som en återfösäljare men någon som har handlat av Purdy04 eller Snapster som den nu kallar sig.

Väääldigt långa leveranstider var det på Purdy04 tiden men nu när perssonen heter snapster så verkar det inte komma alls. har fått ett svar från personen för ett tag sedan men nu svarar den inte mera. kul.. hade jag vetat att det var purdy som låg bakom snapster så hade jag tänkt till 2ggr innan jag bjöd.

någon som handlat från denna förut?

Jag väntar på grejer från Snapester! Det börja dra ihop sig till hembesök. :-x
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Svänn 14 dec 2012, 10:54

Nico skrev:Seriöst, vad är det där för skitprat?
Om Snapester vill lägga buda på dina låga startpriser får han väl göra det?!
Ska man blocka vissa användare (visste inte att funktionen fanns ens!!) bara för att dom är först med att lägga bud?
Blir jag blockad av dig om jag bara lägger startbuden?!

Lösningen på ditt problem, höj startbuden då så slipper du att få bud på det du vill sälja.... :cuckoo:


Håller med. Själv sätter jag oftast utropspriset lika med det lägsta pris jag är beredd att sälja för.
Det sägs att man ofta får ut ett högre pris om man sätter ett lågt utropspris och därmed får fler bud som trissar upp det hela men jag vill inte riskera att behöva lägga ned tid på att packa och åka till posten för en struntsumma.
Då tar jag hellre ett "hyfsat" pris än att försöka mjölka ur varenda droppe.

/Sven
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GTA 14 dec 2012, 11:03

jomol22. Hur länge har du väntat?
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Lasp 14 dec 2012, 11:17

Visst Nico är det skitsnack! Läs gärna mitt inlägg igen, tror att det håller en hyfsat positiv ton över Tradera som kanal.
Jag har nu rensat ut det mesta ur mina skåp, och känner att totalt blev det ett hyfsat plus.
Men visst, jag tänker kanske lite annorlunda än det blir formulerat.
Speciellt på iPaden. Beklagar om jag stört någon.
Men visst finns det både fågel och fisk därute! :cuckoo: :beer:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Jormungandr 14 dec 2012, 12:09

Jag kan inte göra annat än att rekommendera Penelope Pitlane http://www.penelopepitlane.co.uk/

Steve är helt guld att handla av. jag beställde ett competition chassi och ett Sidewinder chassie. Steve hade bara ett Sidewinder chassie kvar och det var ihop monterat för han testar fram en ny variant på den. Det gör inte mig något, men han ursäktade sig och skickade med ett extra clubman chassi på köpet! helt suverän kille alltså! Chassina är i metall och man får vika och bocka lite själv för att få ihop det, men de är riktigt näta och eleganta grejer som går fatastiskt bra1 kan inte tänka mig något bättre för scratch byggen! Slot.it's HRS är snabbare, men det är så brett att få äldre modeller kan svälja det.

Dessutom är deras resin karosser rysligt detaljerade och fina. Siden är väl värt ett besök!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 116 gäster