Det hände en bra grej med en annan firma, så nu kommer lite positiv reklam.
Jag köpte en MMK Mercedes 500 från Aloyshop i Spanien. En stor tung svart resinbil (en sån där som Adolf H's hantlangare fräste runt med på autobahn).
Tyvärr hade den slitit sig från bottenplattan i kartongen och infästningen för styrskon hade brutits av. Mail till Josep Aloy som svarade inom en timme: "Jag mailar en ny bil men det dröjer tyvärr 5 dar. Sänd tillbaka den skadade bilen så betalar jag portot för returen".
Sju dar senare kom den nya bilen, mitt utlägg för returen krediteras vid nästa order. Plus en kommentar: "Jag har kontaktat MMK's spanske importör - infästningen för styrskon är för klent utförd. En förstärkning av chassits bottenplatta kommer att göras och en ny bottenplatta skickas till dig så snart vi fått ett ex. Beklagar det extra besväret."
Snyggt - här en säljare som vet hur man behåller sina kunder. Inget tjafs. Snabbt, artigt, tydligt, effektivt och korrekt hanterat.
Där handlar man gärna igen.