Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Sailor 01 nov 2009, 18:02

Han skyllde på att han varit borta och så var det något han väntade på... Men jag vet inte, efter mitt hot kom grejorna på tre dar. Han hade nog glömt men jag fattar inte varför han inte kunde svara på något av mina första mail?
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav JensaPson 01 nov 2009, 18:06

Visst är det bra med Svenska handlare.
:D
Prata med våra Svenska shopar och kolla om dom inte kan få tag på det ni söker först.
Det brukar ordna sig.. :up:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Sailor 01 nov 2009, 19:42

Tja, jag bruka handla från våra svenska handlare men när man är ute efter en del gamla konstiga saker som varit slut i många år har man inte så mycket val. Man får helt enkelt hugga där de råkar finnas kvar. :-$

Sailor
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 17 jan 2008, 07:17
Ort: Kallsta

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 02 nov 2009, 10:27

GranTurismo skrev:Varför skall man dra ut på tiden? Har han jättemycket att göra eller är han bara slö?


Ja driver man en business så undrar jag varför man skulle slöa??? Då är man inte särskilt seriös. Hos nonchalansens mecka (Pendleslot) har jag till slut lärt mig att om man beställer grejor för 1500-2000 spänn och det saknas ett par mässingslager så låter dom skiten ligga tills lagren kommer hem, oavsett hur lång tid det tar. Och självklart kontaktar dom INTE köparen. Utan det är upp till dig själv att skicka 3-4 mail för att fånga deras uppmärksamhet. Men dom svarar fortfarande inte. Sen ringer man, eller mailar och häver beställningen så funkar det.
Hur som haver... Pendle är lite lata av sig och om du använder det magiska ordet "No backorders" så får du dina grejer snabbare. Men frågan är bara vad du får för det händer varje gång jag har beställt att något saknas som står som "in stock". Men man får faktiskt "the left-overs" på 3-4 dagar vilket jag tycker är bra jobbat.

Så på en skala på 5 tummar har pendle skärpt sig (eller inte) :up: :up: :down: :down: :down: Det är en hatkärlek, helt klart.
Bästa utlandsshop hittills måste vara Umpfi's slotbox och Pattos. Olika ändamål men i a f.

Något som Swe Slotshop och Slotcar4fun ska ha grymt med beröm för är att dom har lagerstatus på allt dom har i butikerna. Sånt gillar jag!

Varje gång jag hör om slot32 så är det skit... Tror att Ghost varnade oss för länge sedan. Dom var lite oseriösa med fraktdebiteringen eller något i den stilen (osäker).
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GranTurismo 10 nov 2009, 13:17

Nu har jag skrivit att jag inte vill ha några bilar från Slot32.de. Blev sur och kände för att statuera exempel. :-(( Synd bara att jag var tvungen att spärra mitt kort men jag känner att en sån lirare inte skall ha tillgång till mitt konto.

Jag förstår inte hur man kan köra med så slapp stil när konkurrensen är som den är. Tydligen hade han inte bilarna jag ville ha i lager. För svaret jag fick när jag mailade igår var "give me sometime with the cars". Hur ska han kunna ta hem dem när det var två Scalextric och två Fly som utgått sedan länge :rolleyes: ? Trolla fram dem, eller vända sig till nån annan? Hoppas han kan lära sig att hålla sidan uppdaterad med rätt lagerstatus. Varning utfärdas härmed för den sopiga webshop.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav jsturess 10 nov 2009, 13:40

Min erfarenhet av Slot32.de och Pendleslotracing

Har nu beställt två gånger från slot32.de. Den första gången hade han inte allt hemma utan väntade på leverans från Teamslot. Paketet kom efter en och halv vecka men pengarna drogs direkt. Har nu beställt ytterligare en gång (igår) så vi får väl se hur det går med denna gång. Ang. Pendleslotracing har jag beställt ca 7 gånger och har aldrig haft några problem med dom. Paketet kommer några dagar efter gjord beställning.
Användarvisningsbild
jsturess
Braidsbytare
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 nov 2008, 15:30
Ort: Sölvesborg
Klubb: FRW

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav guadeloupe 10 nov 2009, 14:13

Från sidan tre i denna tråd:

Vad lär man sig utav detta då? Jo kontrollera gärna med företaget först att bilarna finns för omedelbar leverans. Hemsidorna ljuger ibland. Jag ska inte hänga ut företaget, de gjorde trots allt rätt för sig till slut. Branchen är liten och de försöker väl desperat få igenom så många affärer som möjligt.

Generellt sett så tror jag man kan känna sig trygg om man köper bilbaneprylar över nätet, det är för liten branch att skoja i. De som vill blåsa folk på pengar gör det inte genom att sälja bilar för 500:-. De gör det genom att sälja mobiltelefoner, klockor eller annat dyrt som det alltid finns nya spekulanter på.

De som ändå missköter sig inom bilbanebranchen gör det mer eller mindre omedvetet, de vet att de inte har råd att sumpa kunder hur som helst, ryktet når för snabbt ut till den lilla kretsen som håller på.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 10 nov 2009, 14:30

guadeloupe skrev:Från sidan tre i denna tråd:

Vad lär man sig utav detta då? Jo kontrollera gärna med företaget först att bilarna finns för omedelbar leverans. Hemsidorna ljuger ibland....


Håller med, brukar ofta göra det! Hur kontrollerar man om man inte ens får svar per mail?
För en firma som har websida/webshop och mail ansluten kan man väl förvänta sig ett svar av.

Brevduva?

Jag har testat en grej på skoj. Det hela går ut på att se om jag får svar på min fråga jag skickade per mail förra onsdagen innan jag får det jag har beställt på fredagen förra veckan.
Vad kommer först, paketet eller svaret på mailet? Spänningen är olidlig. :-zzz
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Eszaraxe 10 nov 2009, 14:34

Nico skrev:]

Håller med, brukar ofta göra det! Hur kontrollerar man om man inte ens får svar per mail?
För en firma som har websida/webshop och mail ansluten kan man väl förvänta sig ett svar av.



Skulle säga att får man inte svar via mail kan det vara jobbigt att reklamera eller komma i kontakt med företaget om det skulle vara något fel i leveransen också, därför vill jag helst inte handla från en butik som inte svarar på mail.
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 10 nov 2009, 14:54

Eszaraxe skrev:Skulle säga att får man inte svar via mail kan det vara jobbigt att reklamera eller komma i kontakt med företaget om det skulle vara något fel i leveransen också, därför vill jag helst inte handla från en butik som inte svarar på mail.


I mina ögon en mycket god anledning att välja bort en webshop (oavsett bransch). :up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GranTurismo 25 nov 2009, 18:11

Här är ett bra exempel på hur en webshop skall agera tycker jag. Order på lördag kväll. Varorna skickade måndag förmiddag. Överlag bra service med väl förpackade bilar. Vilka skötte sig då så förnämligt. Jo, GetSlotted. Fungerar klanderfritt som vanligt, trots att de blivit uppköpta av Pendle :-P . Har i o f s ingen egen erfarenhet av de sistnämda så jag går bara på hörsägen där.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav SlotRacer 25 nov 2009, 21:27

GetSlotted :-? :o :suspect:
Hur har du lyckats att handla där? Jag blir ursinnig varje gång jag råkar komma in på deras sida.
Webbutiken är IMHO en katastrof, för mig skulle det säkert ta tre dar att bara leta reda på det jag vill ha.
Den tiden lägger jag gärna på att vänta istället. Men jag är glad för din skull :thumb:

/Sur gubbe
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav GranTurismo 25 nov 2009, 21:42

Sånt här är ganska roligt. Två människor har fundamentalt olika uppfattning om samma sak. Har sedan jag började surfa runt efter bilbanebilar haft GetSlotteds hemsida som favorit :-P. Men det kanske är för att orange är min favvofärg 8-) .
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 04 jan 2010, 10:22

Jag la in en beställning hos Pendle 11:e oktober - den kanske kommer snart?
Har jue' kontaktat "webshopen" 2ggr via mail nu + en obesvarad fråga angående lagerhållning.

*garvar*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav guadeloupe 04 jan 2010, 11:18

Nico skrev:Jag la in en beställning hos Pendle 11:e oktober - den kanske kommer snart?
Har jue' kontaktat "webshopen" 2ggr via mail nu + en obesvarad fråga angående lagerhållning.

Osis du verkar ha med Pendle då. Vad är det för konstiga saker du beställt? ;-)
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 73 gäster