Scalextric Sport-strömfall

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Scalextric Sport-strömfall

Inläggav andypandy 17 jul 2008, 14:08

Hej,
har en fråga som någon här säkert kan svara på. Jag har 10 meter Scalextric Sport(nästan nytt) som konstant tappar ström på olika delar av banan-nån form av glapp alltså.
Vad göra?
Tacksam för tips.
Andypandy
andypandy
Övningskör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 okt 2007, 11:45
Ort: kalmar

Re: Scalextric Sport-strömfall

Inläggav Nico 17 jul 2008, 14:38

Om du inte vill skaffa booster kablar så är mitt tips:
Nästa gång du plockar isär banan så vänd alla bitar upp o ner. Tag fram en tång eller lämpligt verktyg. Tighta till/kläm ihop "honan" precis där man sätter ihop bandelarna. Då blir kontakten bättre.
Jag hade aldrig problem på min 11,5m 4-spåriga bana efter jag gjorde detta. Alltså innan jag byggde ihop banan tog jag en tång och nöp ihop allting lite granna :up:

Good Luck!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Scalextric Sport-strömfall

Inläggav guadeloupe 06 jan 2010, 04:29

BIGBOI207 skrev:Nästa gång du plockar isär banan så vänd alla bitar upp o ner. Tag fram en tång eller lämpligt verktyg. Tighta till/kläm ihop "honan" precis där man sätter ihop bandelarna. Då blir kontakten bättre.
Jag hade aldrig problem på min 11,5m 4-spåriga bana efter jag gjorde detta. Alltså innan jag byggde ihop banan tog jag en tång och nöp ihop allting lite granna :up:

Sparkar på en gammal tråd för att ge kredd till en gammal bana, en bana som ofta får ta emot mycket kritik gällande kontakten mellan skenorna. I helgen har jag haft ca 26m-bana uppbyggd, mestadels av gamla Classic-delar. Jag gjorde exakt som ovan, tajtade till honorna innan jag satte ihop delarna å jäklar vilken kontakt det blev! :w00t: Inte en boosterkabel så långt ögat kan nå och full kräm över hela banan.


Senast uppknuffad av guadeloupe 06 jan 2010, 04:29.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 86 gäster

cron