Sida 4 av 266

InläggPostat: 14 jun 2007, 21:35
av JensaPson
Detta är väl inte MG Vanquish??

InläggPostat: 14 jun 2007, 21:43
av DagaZ
JensaPson skrev:Detta är väl inte MG Vanquish??


Nix! En HSRR.

InläggPostat: 14 jun 2007, 21:48
av JensaPson
Förstod det! Den är snyggare och gubben sitter lägre och verkligare.
Hur är den att köra?

InläggPostat: 14 jun 2007, 22:02
av Borgis
Aha, sorry att jag tog fel. Lyxvagn alltså? :) Är de vettigare i size?

InläggPostat: 14 jun 2007, 22:10
av SlotRacer
Jag ber att få gratulera Roland.
Trodde att dom var slut överallt.
Själv hade jag extra ont om pengar när dom var tillgängliga.

Kolla in:
http://www.historic-scale-racing-replicas.net/

Omdömen:
http://www.slotcarillustrated.com/Cars3/McLarenM8D.html
http://www.slotcarplace.com/reviews/hsrr48/hsrr48.htm

/Stefan

InläggPostat: 14 jun 2007, 23:18
av Nico
JensaPson skrev:Förstod det! Den är snyggare och gubben sitter lägre och verkligare.
Hur är den att köra?


Jag har kapat bort häcken på alla mina gubbar som kör Vanquish, blir riktigt snyggt!

InläggPostat: 14 jun 2007, 23:21
av DagaZ
Enligt Bill på HSRR så har dom ett antal kvar på lager så skynda att fynda. Dan Gurney's kärra var den sista dock.

InläggPostat: 16 jun 2007, 08:28
av Rokkoko
Nico: Här kommer en bild på Porschen med dekaler och extra ljustillsats från Overdrive.

Enligt mig så är det en av de snyggaste bilbanebilarna ever.

Bild

MVH, Rickard

InläggPostat: 16 jun 2007, 10:15
av Nico
Rokkoko skrev:Nico: Här kommer en bild på Porschen med dekaler och extra ljustillsats från Overdrive. Enligt mig så är det en av de snyggaste bilbanebilarna ever.

MVH, Rickard


AAAAHRRGGHhhhh....

Det där är precis det jag hade tänkte att göra... Nu behöver jag inte fundera på om det blir bra eller inte. Det är bara att göra det!!!..... Herrejösses vad snyggt. För mig är detta den typen av bil som fulländar samlingen. Man kan liksom sluta köpa bilar sen om man tjackar bara för att man tycker dom är snygga. Jag sätter bestämt ner foten och utnämner detta till min personliga favorit av allt som har tillverkats hittills tillsammans med LMM Renault Alpine.
Finns det mera bilder under karossen som visar hur lamporna är monterade?

InläggPostat: 09 jul 2007, 15:06
av balsaworks
Gitanes-Porschen är sagolik!

Rickard, vad har du använt för delar till belysningen?
Jag har kollat Overdrive´s hemsida men jag är inte riktigt säker på vilken belysningsats (eller satser?) som behövs.

Jag älskar 911/934-Porscharna från Fly.
Ninco´s Porschar är också fina, med läckra färgscheman och härlig väghållning men de är lite för breda.
Fly´s Porsche är mer skalenlig och går ännu bättre, åtminstone på min bana.
Jag plockar ur magneterna på alla bilar och har inte haft några problem med att motorn på Fly´s Porsche sitter bakom bakaxeln. Med 15 gram bly längst fram under chassit, framför framaxeln, ligger styrskon stadigt i spåret i alla lägen, t.o.m. i ett gupp där många bilar spårar ur om man inte drar av på gasen. Porschen ligger stabilt i kurvorna och när greppet släpper så sladdar bakvagnen ut med god kontroll.
Den är helt enkelt kanon-kul att köra med

Bild Bild

Bild

Jag har varit lite nyfiken på 911 i Racing-versionen, och hur mycket bättre den skulle gå på banan, med mitt-motor i stället för svans-dito, med lättad kaross och förbättrade chassi-detaljer.
Så när den röda Danone-modellen kom så slog jag till och ropade in en på e-Bukten.
Racing-chassit är verkligen läckert, med hela drivpaketet avfjädrat och justerbart. Hög kvalitet på axlar, drev, lager och hjul. Drevet är av aluminium/nylon, lätt att byta och går väldigt jämnt och tyst. Hjul och fälgar är runda och jämna, axlarna har en avfasning i ändarna som matchar en klack i navet så att det inte kan slira.

Bild
Bild

Racing-Porschen är kvickare och enklare att köra än standard-versionen men skillnaden i varvtid var inte så stor som jag hade trott;
8.50 sek för Racing-Porsche mot
8.92 sek för standard-Porsche
(bägge på 12V, utan magnet och med väl rengjorda originaldäck)

Det går säkert att få standard-Porschen snabbare med silicon-däck. Å andra sidan bör det gå lättare att meka med racing-versionen och förbättra den ännu mer.
Summa summarum så är 911 Racing både snabbare och enklare att köra.
Standard-911:an är mer krävande att köra men hänger med bättre än väntat och f-n vet om den inte är roligare att köra också.

Kommer nog ändå att införskaffa en vit eller gul 911 Racing för att göra ett eget färgschema så småningom.

InläggPostat: 12 jul 2007, 12:54
av balsaworks
Bild

De här två damp ner i brevlådan idag. Inga Panthera precis men nog så läckra ändå.
Bägge utan box men splitter nya, och priset var rätt - £22 för Ferrarin och £15 för baggen.
Jag bryr mig inte så mycket om boxarna för jag vill köra mina bilar och då är det bara fördel att slippa betala för samlarvärdet.

Bild

PinkKar VW Beetle har funnits i rätt många tuffa färgsättningar men den här röda ”Mille Miglia” är en favorit och det tog ett tag att hitta den.

Dessutom så går den oförskämt bra – fullt jämförbar med t.ex. Ninco´s Classic Porsche 356.
Motorn är en standardkanna som verkar motsvara ungefär Ninco NC-1 och chassiet har ingen magnet (uttag finns för en liten knappmagnet framför motorn).
En del tidigare versioner av baggen har en öppen motor som jag tror kommer från någon H0-bil. De har högre toppfart men är rejält sega i acceleration och broms och är därigenom svårbemästrade.

Bild

Däcken är räfflade och ser plastiga ut men ger ett riktigt bra grepp.
Jag rättade till däcken på fälgarna, fluffade upp strömflätorna, oljade lager och drev, släppte på fästskruvarna till karossen (bara 2st) och drog iväg på min Carrera-bana.
Eftersom karossen bara sitter med 2 skruvar så är det lätt att få den rörlig och den lutar läckert i kurvorna..
Motorn verkar kräva ung. 12 V för att gå optimalt. Baggen uppförde sig oklanderligt, lagom bett i däcken, sladdar hellre än att välta. Beter sig rätt likt Ninco´s Classic-Porsche. Varvtid ungefär 10.70 sek.

Satte därefter på 12 g bly och då kröp varvtiderna snabbt neråt, bäst hittills 10.02. Det är ganska nära Ninco-Porschen som gjort 9.79 som bäst.
Baggen är ännu roligare att köra, sladdar fint och har fint driv i däcken. Den välter bara om man går in alldeles för hårt i kurvorna, väl inne i kurvan kan man dra på.
I kurvorna med 3- och 4-radier går det att köra med fullt skaft - den ser riktigt läcker ut när den lutar utåt och sladdar lätt genom kurvan
Det här kommer att bli en favorit!

Bild

InläggPostat: 12 jul 2007, 13:17
av Borgis
Har du inte provat Ferrarin? Jag har en likadan och den är nog utan att ljuga den av mina Nincobilar som gått bäst rakt ur lådan. Riktigt pigg och bra väghållning. Den kändes faktiskt ganska optimal för att vara en Ninco Classic. Jag misstänker att det är det relativt korta axelavståndet, det lilla överhänget bak och den låga vikten som gör den så bra. :)

InläggPostat: 12 jul 2007, 13:40
av balsaworks
Jodå, Ferrarin går kanonfint :thumb: - men det var nästan väntat!

Jag blev däremot överraskad och helt fascinerad av att bubblan gick så fint, därav den långa utläggningen....

Den gamla blåa bubblan har den sämre öppna motorn och går inte alls lika bra men det ska finnas en konverteringssats så man kan få in power-plus motorn istället.

Bild

InläggPostat: 12 jul 2007, 13:55
av Rokkoko
balsaworks: Tyvärr är inte Gitanes-Porschen i mina ägor än. Den på bilden är den man kan köpa från Overdrive. De har tydligen ett färdigt kit med belysning för den bilen. Kolla deras hemsida.

MVH, Rickard

InläggPostat: 12 jul 2007, 15:04
av ZeeJay
De här två damp ner i brevlådan idag. Inga Panthera precis men nog så läckra ändå.
Bägge utan box men splitter nya, och priset var rätt - £22 för Ferrarin och £15 för baggen.
Jag bryr mig inte så mycket om boxarna för jag vill köra mina bilar och då är det bara fördel att slippa betala för samlarvärdet.


Ett sånt kap!!!
Speciellt att kunna köpa Ferrarin för BARA 22 £!!

Grattis!! har den blåa och har försökt få tag i den röda (Borgis köpte min ;-) ) sen Borgis introducerade dessa fina goa Ninco Classics för mig i våras.

Grattis även till bubblan...superfin och verkar vara precis så man vill en bil i den klassen skall uppföras på en bana.
:thumb: :thumb: :thumb:

Är det NSR bly du har använt under??