Min nya bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Inläggav Borgis 03 aug 2007, 18:22

Tja, jag köpte min från en spansk butik, men den finns hos de flesta utländska. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: West Wing Park

Inläggav Mr Way Cool 03 aug 2007, 22:36

Å som om inte ekonomin var ansträngd nog...
Bild
http://slotcarnews.blogspot.com/ (rulla ned lite)
(The Man Himself: http://www.1800bepetty.com/home.aspx)



-Shit pommesfrites...
Fullt ställ, hälsningar Björn...
Användarvisningsbild
Mr Way Cool
Mekaniker
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 12 feb 2004, 12:07
Ort: Köping (Munktorp)

Inläggav ZeeJay 03 aug 2007, 23:33

Nico skrev:
Fick vända mig till utlandet och förbannade Pendle slot igen, som notis i beställningen skrev jag "Please contact me if something is out of stock before despatching order" Jodå, visst hörde dom av sig och förklarade att en Vanquish bil hade skadad vinge och avskrapade dekaler. Då bad jag dom skippa den bilen och beställde 4 uppsättningar "water-slides" med samma fingervisning; hojta till om något saknas. Vad händer??? Jodå ordern kom idag och 2 av 4 beställda ark saknas.... *insert foul language* Det är synd att såna klåpare tillåts existera med den simpla anledning att dom har allt möjligt på hyllan. Näe fy fan...


Håller med dig till varje bokstav. Pendle ....ausch...

Beställde i februari 2 st vita porsche samt dekaler. + 2 st Ninco Megane
HÄNDE INGET PÅ FYRA VECKOR!!??!!
Mailade under de 4 veckorna ca 5 ggr utan minsta svar?? = Kundservice my A...
Till slut var jag så förbannad att jag ringer till dem och killen som svarar verkar hög på maja eller nåt....sen tar det en stunds letandes bland mail o papper innan han till slut hittar min order.

Eeh..I think we will despatch it tomorrow....eeh...
Ok Sure...gör så sa jag.....och maila till mig nu då ett försändelsenummer så jag kan följa den via Royal Mails web...
Visst var svaret...

En vecka senare.....,mailar och frågar efter tracking nummer samt när jag kan förvänta mig att beställningen kan tänkas ramla in....

No reply at all!!

Til slut blir jag så f--benad att jag skickar dem ett maal efter ytterligare ett par veckors mailande och jagande att vad de missar är en FET köpande kund som ALDRIG kommer att handla av dem.
Beskrev tydligt för hur många 10.000 tals kronor jag har lagt ner i bilbane investeringar och de svarar inte ens....

KUNDSERVICE = OBEFINTLIG

Jag skiter fullständigt i om de inte kan ta hand om en liten kundorder a ca 2500 spänn utan att ens rynka på tangentbordet....vill man inte sälja så ska man f---n inte heller ha en firma som går ut på försäljning oavsett vad man har för produkter.

Nä---Pendle får hålla sig till sina kunder.
Denna man lär inte bli en kund till dem utan svenska shoppar eller eBay samt en del andra engelska är var jag handlar mina bilar och delar.....och det har blivit en del...

Hehe...tänkte nästan ta en bild på ALLA bilar man har köpt senaste året.....maila den till dem och skriva att alla bilarna (ca 100+ ) har gått deras näsa förbi....

ZeeJay - No Pendle Prospect!!

Tjing[/i]
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav SlotRacer 03 aug 2007, 23:57

Borgis skrev:Men vad gillar du vägegenskaperna? Jag tycker att körkänslan får en att glömma hur bakänden ser ut i alla fall. :D

Medhåll gives.
Pillade ur magneten och körde några varv.
Den i särklass bästa BoxStock (-magnet) jag kört.
Man behövde inte fixa och trixa någonting alls...så dj-la balanserad.
Den känns lite tung men det har nog att göra med att det enorma vridet i NC2:an bromsar den så effektivt. Däcken är lysande..bilen går nästan för fort och stabilt.

Det blir nog fler av denna sorten.

/Stefan
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Inläggav SlotRacer 03 aug 2007, 23:58

...NC5:an skall det givetvis vara.
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: West Wing Park

Inläggav guadeloupe 04 aug 2007, 00:38

SlotRacer skrev:Å som om inte ekonomin var ansträngd nog...
Bild
http://slotcarnews.blogspot.com/ (rulla ned lite)
(The Man Himself: http://www.1800bepetty.com/home.aspx)


Den här fick jag av svärfar i sommar. Jag har inte lyssnat på den än.

Bild
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Inläggav Borgis 04 aug 2007, 07:09

SlotRacer skrev:
Borgis skrev:Men vad gillar du vägegenskaperna? Jag tycker att körkänslan får en att glömma hur bakänden ser ut i alla fall. :D

Medhåll gives.
Pillade ur magneten och körde några varv.
Den i särklass bästa BoxStock (-magnet) jag kört.
Man behövde inte fixa och trixa någonting alls...så dj-la balanserad.
Den känns lite tung men det har nog att göra med att det enorma vridet i NC2:an bromsar den så effektivt. Däcken är lysande..bilen går nästan för fort och stabilt.

Det blir nog fler av denna sorten.

/Stefan


Jag blev själv helt förbluffad över hur bra den sätter sig i kurvorna och sedan bara flyger ut på rakorna... :o

Någonting säger mig att detta är en blivande storsäljare. :) Det kommer nog att köras en hel del Porsche Supercup runt om i olika klubbar när det kommit några fler "kostymer".
Därför tror jag också att den här vita kommer att sälja som smör med tanke på att den bör vara ganska tacksam att basera egna dekorer på. Bara att gnida bort den svarta texten med lite stålull ;)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav balsaworks 04 aug 2007, 20:02

Den här damp ner i dag - det är alltså en moderniserad upplaga av den 1:a Scalextricbilen, Ferrari 375

Bild

Jag har köpt singelversionen som har plastkaross och ligger i en ny typ av plastask med ledat lock.
Jag föredrar nog den gamla typen av box som är smidigare och tar mindre plats.
Men så är jag också en konservativ gammal stöt.

Det är därför jag älskar den här Ferrarin - precis så här såg fina leksaksbilar ut när jag var en riktigt liten knodd och det går aldrig ur. Jag tycker den är hel-läcker.
Fina detaljer och finish förstås, som det anstår en rejäl leksak för vuxna.

Kommer inte att kunna provköra på närmaste veckan eller så men jag räknar med att den här går som de övriga F1-cigarrerna i Classic-serien - som raketer med magneten på plats och med magneterna ur är de riktigt roliga att köra om man kan vrida ner drivspänningen till 8-9V

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Richard Petty's Nascar bilar

Inläggav PeO 04 aug 2007, 21:55

Båda #43 bilarna beställda, betalda och påväg hit från det stora landet i väster.
PeO
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 17 jan 2007, 16:44
Ort: Skara

Inläggav SlotRacer 04 aug 2007, 22:48

Jasså du PeO det verkar visst som om du skall börja jobba på måndag också :wink:

I så fall, :taunt: :taunt: :taunt:

/S
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Inläggav SlotRacer 04 aug 2007, 23:06

Själv får jag nog nöja mig med den här så länge:
Bild
/S
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Inläggav Nico 04 aug 2007, 23:39

Är det bara jag eller ser Porschen lite väl slät ut över baken :suspect: Skit samma, denna release får mig väl mer eller mindre att ångra att jag skippade 2 dekal-ark vid senaste orden *suck*

f.ö är jag är min vana trogen ledig minst 2 veckor i Augusti och får därmed ofta sol. Men jag har flertalet projekt liggande på bordet som jag tänker ta itu med. Först ut är bilen som målas just nu *torkar färgavtryck från datorn* see ya...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav PeO 05 aug 2007, 11:53

SlotRacer skrev:Jasså du PeO det verkar visst som om du skall börja jobba på måndag också :wink:

I så fall, :taunt: :taunt: :taunt:

/S


Nej, nej!
Två veckors semester kvar. Det är nu det blir fint väder ???!!!.
Behöver köra lite sportbil i skala 1:1 igen. Det har inte blivit så mycket i sommar pga sjukdom och väder som inte lämpat sig för öppna bilar så ofta. En öppen bil skall köras öppen - annars duger det lika bra med vardagsvolvon.

Om någon händelsevis undrar så är min racing-Healey inte bortglömd - bara satt på sparlåga över sommaren. Jag återkommer med en lägesrapport vad det lider.

Jag är väldigt förtjust i Carreras gamla Nascar bilar och har en del andra sedan tidigare (Charger x 2, Superbird x 1, Charger 500 x 1, Roadrunner x 1 samt Torino x 1). Dessutom har jag inte kunnat hålla fingrarna ifrån deras Hemi-Cuda även om den förvisso är en ren street-machine.
PeO
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 17 jan 2007, 16:44
Ort: Skara

Inläggav Nico 05 aug 2007, 12:11

PeO skrev:Jag är väldigt förtjust i Carreras gamla Nascar bilar och har en del andra sedan tidigare (Charger x 2, Superbird x 1, Charger 500 x 1, Roadrunner x 1 samt Torino x 1). Dessutom har jag inte kunnat hålla fingrarna ifrån deras Hemi-Cuda även om den förvisso är en ren street-machine.


Dito, jag tycker de är riktigt läckra. Jag har gett mig på att sänka dessa. Och när jag presenterade idén här på forumet så var det många som inte visade sina bilar någon nåd utan började choppa i skruv-stolparna hahaha GÖTT!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav PeO 05 aug 2007, 16:20

BIGBOI207 skrev:
PeO skrev:Jag är väldigt förtjust i Carreras gamla Nascar bilar och har en del andra sedan tidigare (Charger x 2, Superbird x 1, Charger 500 x 1, Roadrunner x 1 samt Torino x 1). Dessutom har jag inte kunnat hålla fingrarna ifrån deras Hemi-Cuda även om den förvisso är en ren street-machine.


Dito, jag tycker de är riktigt läckra. Jag har gett mig på att sänka dessa. Och när jag presenterade idén här på forumet så var det många som inte visade sina bilar någon nåd utan började choppa i skruv-stolparna hahaha GÖTT!


Jag har inte gjort det ännu. Dock har jag fått blodad tand efter att ha extremsänkt en Audi TT (köpt billigt begagnad). Den blev allt annat än vacker med sina förstorade skärmöppningar etc men ändå... Nascar-bilarna har ju fördelen (jämfört med TT'n) att kunna behålla hjulen innanför karossen även efter en sänkning. Jag funderar lite på att ge mig på min "gamla" Superbird (INTE Petty modellen) eller möjligen blir det Roadrunnern eller en Charger istället.
PeO
PeO
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 17 jan 2007, 16:44
Ort: Skara

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster

cron