Min nya bil

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 23:26

Tack ZeeJay men jag är knappast ensam om att ha spottat denna bil. :)

Med tanke på att Ronnies bil kostar en tredjedel mer än Hr Stucks vita skapelse så är det väl smartast att ta den senare för omlackeringsprojekt. Synd bara att båda två saknar den höga airbox som finns på den flagginspirerade. Men jag har för mig att jag sett prototypbilder av båda varianterna. Hoppas det kommer en senare med denna groteskt coola luftsnabel. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Borgis 12 jun 2007, 23:28

ZeeJay, förresten, när jag ändå fångat ditt intresse... Det råkade slinka med en blågul Nincoporschekupé också. Tänkte du kanske ville veta... 8)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Nico 13 jun 2007, 07:46

Den första bilden tycker jag är svar nog på frågan huruvida man ska köpa en eller inte!
Kolla svålarna.... (länkar in lite bilder)

Bild

Bild

Bild

En bild på bilen i sin låda
Bild

Kolla fjädringen dessutom, Fly är verkligen bra på det här med detaljer i alla fall.
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Borgis 13 jun 2007, 07:52

Kan väl tilläggas att de blå kylluftkanalerna vid framhjulen sitter ganska löst. Fick ett i handen när jag höll i bilen. M a o någonting att kolla om man tänker rejsa bilen. Likaså lyfthandtaget eller vad man ska kalla det, baktill på växellådan alltså, är ganska utsatt.

Men visst är den en riktig godbit? :thumb:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Ghost 13 jun 2007, 08:00

En riktigt fin bil. Mjuk och trevlig att köra.
Och håller man sig till 12 volt (gärna under) och magnetlöst så smäller man inte sönder bilarna så mycket.
Dessutom riktigt kul att köra så otroligt disciplinerat som krävs för att komma runt kurvorna bredvid varandra.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Nico 13 jun 2007, 08:07

Ghost skrev:Dessutom riktigt kul att köra så otroligt disciplinerat som krävs för att komma runt kurvorna bredvid varandra.


Ronnie himself hade varit stolt över det uttalandet. Och det är just så dessa vagnar skall köras. För ingen kan komma och påstå att TC (Tractioncontrol) fanns back in dem' dayz...
Alla som brukar vara med och tävla i Stockholmia kan redan börja drömma om tävlingar med dessa.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Rokkoko 13 jun 2007, 08:09

Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker att 70-talets F1-bilar är överlägsna de som både kom innan och efter. Den här och de nya Ferrari och McLarens från Scalextric känns givna.

MVH, Rickard
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav Nico 13 jun 2007, 08:21

Låt oss nu blunda och drömma om saker som borde komma... (girig vill ha mer)

Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav DagaZ 13 jun 2007, 09:30

Jag hoppas bara att Ronnie vill vara med och leka med herrarna Hunt och Lauda...

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Rokkoko 13 jun 2007, 09:37

Nico: Kommer du ihåg att jag pratade om den här? Nu är väntan snart över! Gitanes-klistermärken lär ingå.

Bild

MVH, Rickard
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav jomol22 13 jun 2007, 09:54

Rokkoko skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker att 70-talets F1-bilar är överlägsna de som både kom innan och efter. Den här och de nya Ferrari och McLarens från Scalextric känns givna.

MVH, Rickard


Kanske för att du (liksom jag) var ung då?
Fast jag tror det mest beror på att bilarna var så OLIKA varandra. Utvecklingen i bilarnas grundform gick rasande fort. Det provades alla möjliga och omöjliga varianter av motorer, vingar, karossformer, kylarplacering osv. Det var en tid av väl synlig och tydlig innovation. Den utveckling som sker idag syns inte särskilt tydligt. Och så är reglerna så oerhört rigorösa så alla bilar ser likadana ut. Nuförtiden måste alla motorer vara V8:or och ha samma vinkel mellan cylinderraderna. T.o.m. måttet mellan cylindercentrum är reglerat! :(
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Nico 13 jun 2007, 09:58

Rokkoko skrev:Nico: Kommer du ihåg att jag pratade om den här? Nu är väntan snart över! Gitanes-klistermärken lär ingå.
MVH, Rickard


Fly eller? *givet köp*

Fanken, inköpslistorna som precis var nästintill tömda blir snabbt påfyllda igen. *suck*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Rokkoko 13 jun 2007, 10:08

Fly eller? *givet köp*


Yes, FLY är boven. Håller med dig. Hur fasen kan de komma med så mycket nytt man vill ha just nu över sommaren? Fasen!

srsowö: Jag tror att du har rätt när det gäller dina andra teori. Olikheten mellan de olika fabrikaten gör att det är mycket roligare. Idag är ju färgen den största skillnaden mellan bilarna. Är själv född under andra delen av 70-talet så jag hann inte uppleva dessa bilar.


MVH, Rickard
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav DagaZ 14 jun 2007, 21:01

Som om det inte var nog med Fly. Visserligen är den här bilen inte ny på marknaden, men nyligen landad i Svedala. Jag har fått denna och två till McLaren M8D, som är helt underbara att köra. Ska skriva något mer om dem på Slot-O-Rama när tid ges.

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Borgis 14 jun 2007, 21:22

De är klart läckra... synd bara att de är så STORA.
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 72 gäster