Pit Lane

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Pit Lane

Inläggav Rokkoko 22 okt 2004, 14:17

Hittade det här på en annan site. Tydligen finns infon någonstans på Scalextrics sida. Vore guld för oss som inte har plats/vågar oss på träbana! :up:


Adrian Norman (15/10/2004 20:00:00)

After the initial launch of Sport Digital (Oct/Nov 2004) we will then begin to develop the range. Hopefully, a Pit Lane first - being by far the most requested single item!
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav Dan J. 22 okt 2004, 14:20

Ååh, har väl efterfrågats länge! Då kanske priserna på gamla depåspår kan sjunka lite oxå.
Annars hoppades man på SCX som ju har gjort en LeMans-start.
:thumb: / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

HÄÄÄRLIGT!

Inläggav Nico 22 okt 2004, 16:51

Instämmer med föregående talare. Riktigt underbart för oss som inte vågar oss på träbana riktigt ännu. Hoppas dom gör något som dessutom fungerar med "gamla" Scalextric Sport?!?! Så man inte behöver köpa loss digital paket o allt. Tyvärr blir det väl så!!??!!??...... :|

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Rokkoko 22 okt 2004, 17:08

Jag håller med! En fyrspårig pit för gamla Sport vore det ultimata!

Jag är lite tveksam till Digital så länge man inte kan använda de gamla bilarna...
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav bekle 22 okt 2004, 20:37

Enligt Ninco ska man kunna använda gamla bilar och gamla bandelar på deras digitala som kommer under 2005, 4 bilar på en tvåspårsbana låter kul tycker jag. Roligt kan man ha på många sätt satt upp en liten dragstrip igår i vardagsrummet 7 meter gammal scalextric ( kör annars på Ninco numera) och vad det har körts hela familjen har tävlat ikväll, helt nya bilar har visat sig vara bäst, nämligen dom med svaga magneter t.ex. gamla Northstar Cadillac.

Läste förresten en recencion på en Tomybana 25 feet 4 spårigt för c.a 1700:- lät rätt läckert men jag har aldrig kört HO även det såg kul ut.
bekle
Depåman
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 mar 2004, 16:26

Inläggav Nico 23 okt 2004, 13:43

Låter intressant, men hur ska Ninco lyckas med det? Ska de digitala handtagen skicka ut signaler till växeln då eller? Inte lätt o veta kanske. Men ... ja, kul om dom löser det. Jag vet inte vem som skrev det förut här i forumet. Men jag gillar inte tanken av att man ska ha en annan bil knuffandes i baken i samma spår. Vill man tävla på det sättet kan man väl lika gärna börja köra mini-z racers! Samtidigt som det må vara ett steg framåt så tycker jag att det tar bort tjusningen med bilbanan och därför även ett steg tillbaka!!...

Smaksak... :suspect:

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav bekle 23 okt 2004, 15:29

Din jämförelse med MiniZ är nog rätt okay, jag gissar att du har en kristall i handtaget och samma på bilen, dessa är sedan utbytbara. Det är väl inte sålätt för alla att få ihop en fyrspårs 132 bana, jag ser en helt ny dimension i racingen på det här sättet, handtagen har sedan en liten manick du trycker in när man vill byta spår, man får ha ett antal korsningar. Men visst påkörningar i aktern lär det bli.
bekle
Depåman
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 mar 2004, 16:26

Inläggav bekle 23 okt 2004, 20:37

fast när jag tänker efter fan vet om det kan funka.....
bekle
Depåman
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 mar 2004, 16:26

De ultimata korsningarna?

Inläggav ymigs 23 okt 2004, 21:14

Det finns ett företag i Tyskland, pitslot, som tillverkar all tänkbara varianter på korsningar, växlar och depåbanor. För valfria märken.
Kika på http://www.pitslot.de
Har dock aldrig vågat efterfråga några priser...
Kolla denna för Scalextric Classic! Bara för läckert! :thumb:
Bild

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Nico 24 okt 2004, 12:12

Ah!

Jag tror du ha rnämnt det i nån annan tråd här. Kollade sidan. Inga tråkiga saker dom gör! Riktigt läckert.

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 79 gäster