bandesign

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

bandesign

Inläggav spinout 17 okt 2004, 15:06

finns det något verktyg på nätet att hämta för att rita bandesign för olika system, kanske finns för scalextric?
spinout
Depåman
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 okt 2004, 12:00
Ort: Enkoping

Bandesign

Inläggav ymigs 17 okt 2004, 15:34

Själv använder jag Snap Track http://homepage.ntlworld.com/steve.j.butler/snaptrack/. Går att köra gratis som demo men då saknas 8,7 och 17,5 mm raka bandelar. En licens kostar drygt 150:-.
Det går dock att designa rätt avancerade banor och "tänka in" de delar som det inte finns tillgång till. Har både Classic och Sport.

Bandesign ingår även i Scalextric RMS, men det är ju inte direkt gratis... :rolleyes:

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Nico 17 okt 2004, 18:14

Hej!

Ville bara säga att jag har RMS, och design programmet funkar alldeles utmärkt. Det handlar förstås om en 500-700 kronor nytt eller beg.
Det enda som oroar mig dock är att det verkar snålt med uppdateringar till RMS. Sist jag kollade (för en vecka sedan) så finns det ingen uppdatering för att få in den nya crossover bron, och inte heller de nya doserade kurvorna. Sen hade PendleSlot ett par R1 kurvor som var riktigt små, dessa har jag inte heller sett i någon form av uppdatering!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav spinout 21 okt 2004, 22:40

Den här tracker 2000 verkar ju inte alls fy skam, från http://www.slotrace.com...
Funkar till sport och en lista verkar ploppa upp med en partslist...

great!
spinout
Depåman
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 okt 2004, 12:00
Ort: Enkoping

Inläggav Nico 22 okt 2004, 11:06

Hej igen, en sak till. Du får förstås med tidtagningsenhet (skena) och rubbet. Annars får man bygga en egen!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 70 gäster