Scalextrixc bandelar

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Scalextrixc bandelar

Inläggav Anatole 06 okt 2004, 01:43

Angående diskussionen Scaletrixc gamla delar VS nya bandelar. Sport
De nya s.k Scaletric Sport är ju undermåligt japanskt skit. Dålig kvalitet, hemsk s.k konsistens på bandelarna osv går sönder. Hur kan ngn förorda dessa ?
Jag kör klassiska Scalectric (gärna made in England) med komplettering av alldeles utmärkta nygjorda delar av SCX. Perfekta delar i klassisk Scalexetric-stuk.
Anatole
 

Inläggav Nico 06 okt 2004, 11:54

Det kanske är en smaksak... men jag tycker Sport är heeeelt okej! Och man har ju sett hur gamla Classic spår ser ut. men allt är en fråga om vård!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Ghost 06 okt 2004, 13:03

...det finns ju spik... :thumb:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Mr Way Cool 06 okt 2004, 15:01

Hola!i
Den uppfattningen som jag har fått av Sport-track är en helt annan.
Känns bra som f*n, nytvättad klistrar det bra i kurvorna, och kvalite?
Vadå, går sönder?
Jag har ju förstås bara kört på permanenta banor, men jag har aldrig hört någon tidigare som säger att de brukar falla i bitar...
Kör själv på Carrera, som vissa gillar att spy på, ska ju också gå sönder, men min är hel som aldrig förr, visserligen permanent den också, men ändå...
Kan väl säga att Carrera och S-sport är RELATIVT likvärdiga i fäste, men S-sport har definitivt lite bättre kräm i magnetismen. (carrera har mer nickel i skenorna)
Detta kändes ovanligt bra i nya TT´n när jag kört in mig på den hemma, men sedan testade den på ena polarens S-sport.

-SUPERFAST.
Fullt ställ, hälsningar Björn...
Användarvisningsbild
Mr Way Cool
Mekaniker
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 12 feb 2004, 12:07
Ort: Köping (Munktorp)


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 77 gäster