V-I-S-A PAT... H-Y-L-L-O-R-N-A !!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Inläggav ymigs 08 nov 2006, 21:30

Dan J. skrev:Hej!

Ja, jag hade lite dåligt med plats för min, jag blev tvungen att ställa den på räcket ovanför trappan:
Det är lite trickigt när man tar ut bilar, man måste ta en från varje sida så det fortsätter väga jämnt! :D

Men herre j_ar!! Sitter den inte fast? Å där har man stått å bökat i hörnet... :o
Gulp...
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Borgis 08 nov 2006, 22:01

Jodå, Dan J, det är en äldre IKEAmodell. Jag har också ett sånt fast grått. Tänkte länge kompiettera med ett till men när jag äntligen bestämt mig för att slå till så hade de slutat tillverka dem. Tack för bilden förresten. Nu vet jag hur många bilar det får plats på ett ungefär. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav pryzze 08 nov 2006, 22:33

Smart Danne!
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Inläggav Dan J. 08 nov 2006, 22:59

Lugn, den sitter fast, men håll med om att det ser lite kul ut! :D

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Storabjörnen 08 nov 2006, 23:59

Dan, det där är 41 bilar i skåpet, men är det verkligen alla? ;-)
Jag råkar veta att du är lite hemlig, det finns säkert fler som är undanlagda bakom lås i "pappas skåp", inte sant. ;-)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Dan J. 09 nov 2006, 08:35

Nja, de där plus ytterligare tiotalet existerar officiellt. Men som sagt, skulle behöva ett skåp till... Då kan man börja med att glesa ut lite på hyllorna, och sedan smyga fram en eller två i veckan utan att frugan märker något...

Hon har för övrigt sagt att hon kommer att bo i badrummet när det är klart, så det blir inga problem framöver :D

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Nico 09 nov 2006, 09:04

Dan J. skrev:Hon har för övrigt sagt att hon kommer att bo i badrummet när det är klart, så det blir inga problem framöver :D
/ Dan


Därför ska Dan alltså bygga ut banan till en skal-enlig Suzuka på övervånigen 8)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav bruce 09 nov 2006, 09:14

Borgis skrev:Jodå, Dan J, det är en äldre IKEAmodell. Jag har också ett sånt fast grått. Tänkte länge kompiettera med ett till men när jag äntligen bestämt mig för att slå till så hade de slutat tillverka dem. Tack för bilden förresten. Nu vet jag hur många bilar det får plats på ett ungefär. :)


Och jag har två stycken svarta, fast glashyllorna har kommit bort i en flytt någon gång!
It's easier for a fast rider to lern not to crash than for a slow rider to lern how to ride fast.
Användarvisningsbild
bruce
Depåman
 
Inlägg: 237
Blev medlem: 04 jan 2005, 18:05
Ort: Motala

Inläggav jomol22 09 nov 2006, 20:21

Bild
Slotbilarna får trängas med större F1:or och verkstad i 1:24.

Bild
Hemmagjorda hyllor med spår tvärs över så jag kan ställa bilarna lite mer fritt.

Bild
Sunkhylla med gamla projekt, uttjänta bilar och ett ofärdigt garage och ett ofärdigt kontrolltorn. :rolleyes:

Bild
Ja, vad ska jag skylla på? :red:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Nico 09 nov 2006, 22:58

ALRIGHT!!!.... :thumb: :thumb:
Precis så som det ska se ut... Shit is happening! Det skruvas lite här o där, igentligen blir inget gjort men det är ett mentalt tillstånd som känns bra "Jag har gejor på gång"
Den där Renault'en (och Brabham o McLaren) i skåpet! Den ser riiiiktigt nice ut. Är det en stor anstränging om jag ber om närbilder?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav DagaZ 29 nov 2006, 18:43

Inte så jäkla mycket till hylla, men det visar det kaos i vilket jag kör bilbana. Inte alla bilar på bild, bara dom som rullar mest.

Bild
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Lelle 29 nov 2006, 22:20

Jag ser ju klart att man ligger i lä. Men jag kan då lova att vi som är nya i gamet inte blir avskräckta, snarare tvärt om. Hur det nu kan vara så när man börjar räkna hur mycket pengar som står på hyllorna :)
Lelle
Mekaniker
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 22 aug 2006, 09:13
Ort: Sandviken

Inläggav ymigs 29 nov 2006, 23:00

DagaZ skrev:Inte så jäkla mycket till hylla, men det visar det kaos i vilket jag kör bilbana. Inte alla bilar på bild, bara dom som rullar mest.

Ahhh.... längst ner till höger ser jag en grön beach buggy. Den har jag med, plus en rosa. Har nog kvar banan (batteridriven) som dessa hör ihop med. Vi snackar äkta 70-tal här! :P
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Stirling Moss 30 nov 2006, 13:07

srsowö ! jag tycker mig se en Tomte Laerdal pickup bland dina bilar ( eller ser jag fel ? ) är den modifierad för bilbanebruk ?
( hade själv en tanke om man inte kunde sätta motor i en Alskog Amazon )

Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav Storabjörnen 30 nov 2006, 14:04

Nr 12 är väl MGV, med Reine i förarsitsen. :-)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 55 gäster

cron